۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
بیکاری ۸۰۰ هزار آمریکایی در مدت ۷ روز گذشته
«سی ان ان» گزارش داد؛

بیکاری ۸۰۰ هزار آمریکایی در مدت ۷ روز گذشته

افزایش شدید بیکاری در آمریکا در چند ماه گذشته، بیانگر آثار و تبعات سوء بیماری همه گیر کووید ۱۹ بر بدنه اقتصاد و بازار اشتغال این کشور است.

به گزارش بازار، فقط در هفت روز گذشته، حدود هشتصد هزار نفر دیگر در آمریکا بیکار شدند.

آثار و تبعات سوء بیماری همه گیر کووید ۱۹ بر بدنه اقتصاد و بازار اشتغال آمریکا همچنان ادامه دارد. افزایش شدید بیکاری در امریکا در چند ماه گذشته به روشنی موید همین نکته است. فقط در یک هفته‌ی گذشته بیش از هفتصد و هفتاد و نه هزار آمریکایی برای دریافت خدمات بیمه بیکاری درخواست دادند. این رقم از میزان پیش بینی شده کمتر است، اما هنوز هم این رقم تکان دهنده است. باید به خاطر داشت که حدود هجده میلیون نفر در آمریکا از انواع مساعدت‌های مربوط به بیکاری بهره‌مند هستند.

در این میان برخی می‌گویند کمتر شدن شمار افراد بیکار در یک هفته گذشته در مقایسه با هفته‌های دیگر نشان دهنده‌ی تاب آوری در اقتصاد امریکا است. اما چگونه می‌توان از تاب آوری سخن گفت حال آنکه هنوز هم حدود هجده میلیون نفر در آمریکا یکی از انواع مساعدت‌های مربوط به بیکاری را دریافت می‌کنند. در چهل و شش هفته گذشته همواره در هر هفته شمار بیکاران در امریکا در مقایسه با هفته گذشته بیشتر و بیشتر شده است.

آمار بیکاران آمریکا در دوران کووید-۱۹ به مراتب بدتر از دوره‌ی رکود اقتصادی بزرگ آمریکا در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ است. آمار دریافت کنندگان بیمه بیکاری در آمریکا هفته گذشته حدود چهار میلیون و ششصد هزار نفر بود که این رقم به خودی خود بی سابقه است.

بر اساس جدیدترین آمار، تاکنون چهار صد و پنجاه هزار و هشتصد و بیست و سه نفر به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آمریکا جانشان را از دست داده اند. شمار افراد آلوده به ویروس کرونا نیز در آمریکا به بیست و شش میلیون و پانصد و پنجاه و هشت هزار و هفتصد و پانزده نفر رسیده است.

کد خبر: ۷۲٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha