۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
نحوه استفاده از فناوری‌های نوین در ارتقای کسب‌ و کارها
در وبینار تحول دیجیتال معاونت کسب‌وکار اتاق ایران بررسی شد؛

نحوه استفاده از فناوری‌های نوین در ارتقای کسب‌ و کارها

وبینار تخصصی تحول دیجیتال و هوشمندسازی کسب‌وکار در دومین رویداد مشاوره به کسب‌وکار برگزار و در این نشست به تجارب هوشمندسازی در بخش کشاورزی، استفاده از داده‌ها برای بهبود کسب‌وکار و ایران و انقلاب صنعتی چهارم پرداخته شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، دومین رویداد مشاوره کسب‌وکار با هدف توسعه و تقویت مدیریت درون بنگاهی به ابتکار کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران و حمایت معاونت کسب‌وکار اتاق ایران از ۱۱ بهمن سال جاری به مدت یک هفته به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

در سومین روز از برگزاری این نشست‌های تخصصی، وبینار تخصصی تحول دیجیتال و هوشمندسازی کسب‌وکار برگزار شد و حمید بهنگار، مرتضی جوان و سیدجعفر سیدی سخنرانی کردند.

در ابتدا حمید بهنگار، مدیرعامل شرکت پرتو تاپ رایان از تجارب هوشمندسازی در بخش کشاورزی گفت. او به جایگاه ایران در تامین مواد غذایی مورد نیاز کشور، ص ادرات غیرنفتی کشور، جذب شاغلین در صنعت اشاره کرد و گفت عوامل موفقیت پروژه‌های کشاورزی هوشمند عبارتند از: سرمایه اجتماعی، کاهش مقاومت اجتماعی، پذیرش فناوری توسط دولت، صنعت و دانشگاه، شناسایی و زمینه‌سازی ورود شرکت‌های فعال به این حوزه و درنهایت سرمایه اقتصادی.

بهنگار از نقش حاکمیت کلان و مدل‌های جهانی در حوزه کشاورزی هوشمند گفت: باید دولت و حاکمیت کلانن و شرکت‌ها و تشکل‌ها عزم جدی برای این مدل‌های جهانی داشته باشند و در این مسیر تسهیل‌گری کنند. در این مسیر هزینه‌ها پایین خواهد آمد و راندمان کار بالاتر می‌رود.

او تاکید کرد: در کشاورزی هوشمند هزینه تولید، کاهش می‌یابد؛ کمیت محصولات تولیدی افزایش می‌یابد؛ دقت و نظارت بر تولید افزایش یافته و نرخ باروری بالاتر می‌رود؛ و مدیریت ریسک کمتر شده و تولید مطمئن‌تر خواهد شد.

بعد از آن مرتضی امین از استفاده از داده‌ها برای برای بهبود محیط کسب‌وکار و لزوم ان گفت و اینکه داده‌ها چقدر در شیوه مدیریت تغییر می‌تواند به برنامه‌ریزی مدیران برای بهبود محیط کسب‌وکار کمک کند.

در ادامه این نشست سیدجعفر سیدی، درباره ایران و انقلاب چهارم صنعتی سخنرانی کرد. سیدی با معرفی انقلاب صنعتی نسل چهارم، مفاهیم و استانداردها، مدل‌های سنجش سطح بلوغ، تدوین نقشه راه، فناوری‌های توانمندساز و مشخصه  اهداف اصلی آن گفت.

او ادامه داد: شرکت‌های بین‌المللی زیادی در حوزه استانداردسازی در انقلاب چهارم صنعتی کار می‌کنند و کشورهای آلمان، امریکا، چین، ژاپن از مهمترین کشورهای فعال در این حوزه است.

بعد از آن او درباره انقلاب صنعتی نسل پنجم گفت: دراین مدل محوریت به جامعه به جای صنعت داده شده است و در این نظام، انسان‌محور انقلاب صنعتی نسل چهارم قرار داده شده است. همچنین این نظام جامعه آینده که ژاپن باید به آن برسد را معرفی می‌کند.

بعد از آن سیدی به هماهنگی بین کشورها در این حوزه تاکید کرد و گفت چگونه از این فناوری‌ها در سطح اقتصاد دیجیتال استفاده می‌شود.

سیدی در ادامه درباره نیاز این حوزه به قوانین حقوقی برای پیاده‌سازی مدل‌های کسب و کار جدید در ایران اشاره کرد و نیازها، ابعاد و مشخصلات انقلاب چهارم صنعتی را تبیین کرد.

کد خبر: ۷۲٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha