۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
ارائه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های فناورانه کشور
مدیر امور مجلس صندوق نوآوری مطرح کرد:

ارائه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های فناورانه کشور

ساری- مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: در سال جاری تاکنون سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان کشور ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی خالقی ظهر پنجشنبه در نشست نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با نمایندگان مجلس در ساری و میاندرود که در سالن سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، تعداد صندوق های نوآوری را در کشور ۲۷ صندوق بیان کرد و گفت: ۵۹۷ میلیارد تومان تسهیلات به این صندوق ها برای ارائه به شرکت های دانش بنیان داده می شود.

وی با تاکید برتمرکز زدایی و ارائه منابع به صندوق های پژوهش و نوآوری گفت: در سال جاری چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان داده می شود که تاکنون سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات داده شده است.

خالقی ضمانتنامه را از دغدغه های شرکت های دانش بنیان بیان کرد و گفت: طی دو سال اخیر سه هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان ضمانتامه برای شرکت های دانش بنیان صادر شده تا بتوانند ۱۶ هزار و ۲۹۵ میلیارد تومان پروژه پیمانکاری و اجرایی را انجام دهند.

مدیر امور مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: در سال جاری قرار بود هزار و۵۰۰ میلیارد تومان ضمانتنامه صادر شود که تاکنون هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان ضمانتنامه صادر شده که بیش از برنامه پیش بینی شده بوده است.

وی شمار شرکت های دانش بنیان را در کشور بیش از پنج هزار و ۶۴۰ شرکت بیان کرد.

مفید غلامی راد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران خواستار ایجاد مراکز رشد در شهرستان های مختلف استان شد و گفت: توزیع واحدهای فناورانه براساس خرده نواحی باید صورت گیرد و سیاستگذاری، هدایت و جهت دهی در مرکز استان انجام شود.

وی افزود: صندوق نوآوری وفناوری منابع خوبی است و شرکت‌های دانش بنیان برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف باید ورود پیدا کند.

کد خبر: ۷۲٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha