۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
ساخت واحدهای مسکونی بالای ۱۵۰۰ متر فقط توسط مجریان ذیصلاح
رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان تهران در گفتگو با بازار خبر داد

ساخت واحدهای مسکونی بالای ۱۵۰۰ متر فقط توسط مجریان ذیصلاح

سعادت نژاد، رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان تهران با تاکید بر اینکه الزامی شدن ساخت و ساز مسکن توسط مجریان ذیصلاح از اول اسفند فعلا برای واحدهای مسکونی بالای ۱۵۰۰ متر است گفت: این اقدام می تواند به بالا رفتن کیفیت ساخت و ساز کمک ویژه ای کند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سالهاست که ساخت و ساز مسکن توسط افراد غیر صلاحیت دار و غیر حرفه ای مورد انتقاد انبوه سازان و کارشناسان اقتصاد مسکن است.

سازندگان حرفه ای معتقد هستند که تا زمانی که افرادی که فقط به صرف داشتن سرمایه وارد عرصه ساخت و ساز می شوند نمی توان امیدوار به این موضوع بود که کیفیت ساخت و ساز افزایش یابد. البته کارشناسان مسکن می گویند پایین بودن کیفیت ساخت و ساز دلایل زیادی مثل پایین بودن کیفیت مصالح ساختمانی و عدم نظارت مناسب از سوی سازمان نظام مهندسی و شهرداریها دارد.

شهاب سعادت نژاد رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان شهر تهران در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که الزامی شدن ساخت و ساز مسکن توسط مجریان ذیصلاح از اول اسفند برای تمام واحدهای مسکونی است؟ گفت: ابتدا باید در خصوص مزیت این اقدام که سالهاست دنبال این هستیم که ساخت و ساز تنها توسط افراد دارای صلاحیت انجام شود به نتیجه رسید. الزامی شدن ساخت و ساز مسکن توسط مجریان ذیصلاح از اول اسفند فعلا برای واحدهای مسکونی بالای ۱۵۰۰ متر است. همین اقدام هم یک گام رو به جلو است.

سعادت نژاد تاکید کرد: در خصوص عملیاتی شدن این اقدام با تفاهمنامه ای که با شهرداریها منعقد شده است قرار است نام مجریان ذیصلاح نیز در پروانه ساختمانی درج شود. این اقدام در حقیقت به نفع بخش مسکن و در نهایت مصرف کننده ها خواهد بود.

وی ادامه داد: در قانون به صراحت آمده است که در کار ساخت و ساز باید از افراد دارای صلاحیت استفاده شود این افراد، پروانه و مجوز خود را از وزارت راه و شهرسازی دریافت می‌کنند و به صورت شخصی و حقوقی می‌توانند مطابق شیوه نامه وارد صنعت ساخت وساز شوند.

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان شهر تهران گفت: مجری ذیصلاح بر اساس قانون افرادی هستند که اگر دارای مدرک دانشگاهی هستند باید پروانه مهندسی از سازمان نظام مهندسی ساختمان یا وزارت راه و شهرسازی دریافت کرده باشند و اگر پایین تر از مدارک دانشگاهی دارند باید از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز فعالیت در بخش ساختمان را دریافت کرده باشند.

به گفته وی، این تفاهمنامه دارای سه ضلع تظام مهندسی تهران، شورای شهر و شهرداری تهران است که بر اساس این تفاهمنامه مقرر شده است که از اول اسفند ماه امسال در تمام ساخت و سازهای گروه « ج » و « د » از افراد دارای صلاحیت استفاده شود.

سعادت نژاد در خصوص صدور شناسنامه فنی ملکی نیز گفت: از سال ۹۲ که ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی اجرایی شد تا سال ۹۶ کمتر از ۳۰۰ شناسنامه فنی و ملکی صادر شد اما از سال ۹۶ سامانه سازندگان که تشکیل شد برای واحدهای مسکونی بالای دو هزار متر شناسنامه فنی و ملکی صادر شد.

کد خبر: ۷۲٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha