۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
رشد منفی دوباره اتحادیه اروپا از ماه اکتبر تا دسامبر

رشد منفی دوباره اتحادیه اروپا از ماه اکتبر تا دسامبر

علت اصلی رشد منفی تولید ناخالص داخلی در اتحادیه اروپا محدودیتهای مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف بوده است.

بازار؛ گروه بین الملل:  پایگاه «ان اچ کی» ژاپن در گزارشی به قلم « جون ایشی کاوا» به بررسی بازار اقتصادی اتحادیه اروپا پرداخته است.

در این مطلب آمده است: اداره آمار اتحادیه اروپا روز دوم ژانویه طی گزارش اعلام کرد ، تولید ناخالص داخلی از ماه اکتبر تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ در  منطقه یورو در مقایسه با ماههای مشابه سال قبل هفت دهم درصد کاهش داشته و برای نخستین بار تولید ناخالص داخلی در طول یک سال برای دو فصل به رشد منفی رسیده است.

اداره آمار اتحادیه اروپا علت رشد منفی را گسترش شیوع ویروس و قرنطینه شهرها در کشورهای اتحادیه اروپا از آلمان و فرانسه اعلام کرده است. تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در طول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال قبل شش و هشت دهم درصد کاهش داشته است که این آمار بالاترین کاهش رشد از سال ۱۹۹۶ تاکنون به شمار می آید.

اما با این حال افت تولید ناخالص داخلی ماه اکتبر تا دسامبر در مقایسه با تولید ناخالص داخلی ماه آوریل تا ژوئن سال ۲۰۲۰ که منفی یازده و هفتم دهم درصد بوده ، بسیار ناچیز است.

پس از اینکه اقتصاد منطقه یورو از ماه آوریل تا ماه ژوئن به شدت سقوط کرده،‌ از ماه ژوییه تا سپتامبر بهبود یافته ولی با این حال این  بهبود رشد برای مدت زیادی تداوم نداشته است.

تولید ناخالص داخلی ماه ژوئیه تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال قبل آن پنج و یک دهم درصد رشد منفی داشته است و پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا پس از سال ۲۰۲۲ به سطح قبل از شیوع ویروس کرونا خواهد رسید.

علت اصلی رشد منفی تولید ناخالص داخلی در اتحادیه اروپا محدودیتهای مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف بوده است. آلمان فعالیتهای تجاری از جمله رستوران ها و فروشگاهها را تعطیل و فرانسه هم قرنطینه شبانه در کشور برقرار کرده است.

بدین ترتیب مصرف شخصی در اتحادیه اروپا به شدت کاهش یافته و خدمات صنعتی هم به بدترین شکل ممکن در آمده است. اما با این حال، بهار امسال بر خلاف بهار سال گذشته که فعالیت کارخانه ها متوقف و شبکه تامین قطع شده بود، تاثیر شیوع ویروس کرونا بر صنایع تولیدی و دیگر صنایع بسیار محدود شده است.

روند کاهشی شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در اتحادیه اروپا شروع شده است، اما با این حال کشورهای مختلف به علت شیوع ویروس کرونا جهش یافته در اتحادیه اروپا در کاهش محدودیتهای مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا محتاط هستند.

صندوق بین المللی پول‌ در ماه ژانویه چشم انداز رشد سال ۲۰۲۱ در منطقه یورو را چهار و دو دهم درصد پیش بینی کرده است. این در حالی است که به نظر می رسد نرخ رشد از ماه ژانویه تا مارس در سطح پایین باقی بماند و همین امر خطر یک رکود طولانی مدت را افزایش می دهد.

کد خبر: ۷۲٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha