۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
صنعتگران کاشی و سرامیک یزد برای ساخت ماشین‌آلات ایرانی تلاش کنند
معاون طرح و برنامه وزیر صمت:

صنعتگران کاشی و سرامیک یزد برای ساخت ماشین‌آلات ایرانی تلاش کنند

یزد- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت استان یزد در جمع صنعتگران این استان با اشاره به قطب بودن یزد در تولید کاشی و سرامیک کشور، از صنعتگران کاشی و سرامیک یزد خواستار تلاش برای تولید ماشین‌آلات ایرانی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید زرندی، چهارشنبه شب ۱۵ بهمن ماه در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن که در تالار سیب و نار شهرستان شاهدیه برگزار شد به حفظ واحدهای صنعتی و معدنی بنا به تأکید صنعتگران اشاره و بیان کرد: سراپا نگه داشتن صنعت کشور در شرایط تحریم همواره مدنظر کشور بوده است. 

معاون طرح و برنامه وزیر صمت تصریح کرد: شایسته است نگاه سرمایه گذاری در ایران به سمت ساخت داخل، استفاده از ظرفیت ملی و تکمیل واحدهای نیمه تمام حرکت کند. 

زرندی افزود: تلاش بر این است که جهت تحقق رونق تولید و جهش تولید به گونه ای عمل شود که در صورت بروز شرایطی چون تحریم، آمادگی مقابله با شرایط از قبل مهیا باشد. 

به گفته با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی ارتقای تولید همراه با دانایی و دانش است، اظهار کرد: لازم است توسعه سرمایه گذاری در کشور حداقل پنج برابر شرایط فعلی باشد. 

معاون وزیر سمت با بیان این اعتقاد که با قیمت گذاری، تولید افزایش نمی یابد، تصریح کرد: اگر بازارهای موازی تولید اعم از طلا و دلار برجسته تر باشد، اقتصاد ایران رشد نخواهد کرد. 

وی با اشاره به رتبه نخست یزد در تولید کاشی و سرامیک، از عدم تولید ماشین آلات داخلی در این حوزه و نیز حوزه نساجی گله کرد و گفت: امیدواریم رویکرد استان یزد از اکنون تغییر جهت به سمت توسعه سرمایه گذاری و تولید ماشین آلات داخلی باشد. 

کد خبر: ۷۲٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha