۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
اجازه واردات قطعات داخلی‌سازی شده را نخواهیم داد
وزیر صمت در جمع خبرنگاران تاکید کرد

اجازه واردات قطعات داخلی‌سازی شده را نخواهیم داد

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اولویت اصلی این وزارتخانه را تقویت صنایع کشور و مدیریت واردات دانست و گفت: قطعاتی که در داخل تولید می‌شوند، اجازه واردات نخواهند داشت.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در پایان مراسم افتتاح خط تولید موتور و مجموعه برف پاکن خودروی تارا در جمع خبرنگاران افزود: در چند سال گذشته حرکت قطعه سازی کشور به نحوی بوده است که دیگر، واردات مقرون به صرفه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه انحصار در صنعت هنگامی به وجود می‌آید که دولتی‌ها به آن ورود کنند، گفت: اگر دولتی ها دست از انحصار بردارند و سیاست دولت این باشد که رقابت در بازار به وجود آید، همه فعالان اقتصادی در بازار حضور پیدا می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: مطمئن باشید به سمتی پیش خواهیم رفت که رقابتی بودن صنعت خودرو را در کشور گسترش دهیم.

رزم حسینی با بیان اینکه اکنون نزدیک به یک هزار میلیارد تومان پروژه های جدید قطعه سازی در کشور افتتاح شده است، ‌افزود: از جمله برنامه هایی که در چند ماه گذشته آغاز کرده‌ایم، این است که مجموعه های قطعه سازی مرتبط با یکدیگر به نحوی کار کنند که علاوه بر دو خودروساز بزرگ، بتوانند به سایر خودروسازان نیز قطعه بدهند.

وی ادامه داد: یعنی بتوانیم موتور، گیربکس و سایر قطعات را برای همه استفاده همه خودروسازان داخلی تولید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: اکنون همکاری، تعامل و هماهنگی خوبی در مجموعه وزارت صنعت، کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نیز تشکل‌های بخش خصوصی و انجمن ها در تصمیم سازی ها شاهد هستیم و تلاش ما این است که با همه محدودیت‌ها، یک وفاق و اجماع در تولید خودرو ایجاد کنیم.

رزم حسینی تاکید کرد: بسته مالی که با هماهنگی بانک مرکزی در حال تهیه است، مشکلات نقدینگی خودروسازان را برطرف خواهد کرد.

کد خبر: ۷۲٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha