۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
اتمام ۲۶ پروژه در کردستان به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
معاون رئیس جمهور:

اتمام ۲۶ پروژه در کردستان به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

کردستان- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای اتمام ۲۶ طرح و پروژه شاخص در کردستان نیازبه پرداخت یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدباقر نوبخت بعدازظهر چهارشنبه در سفر دو روزه خود به کردستان و در فرودگاه سنندج به خبرنگاران استان اظهار داشت: به منظور بررسی طرح های توسعه ای کردستان که تا پایان دولت دوازدهم امکان اتمام آنها وجود دارد، به این استان سفر کردیم.

وی از دیگر اهداف این سفر را بازدید از طرح های مهم استان اعلام کرد و افزود: ۲۶ طرح و پروژه نیمه تمام در کردستان شناسایی شده که در توسعه این استان نقش تاثیرگذاری دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: اعتبار مورد نیاز این تعداد پروژه دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

نوبخت با اعلام اینکه برای اتمام این طرح ها به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است، گفت: مهمترین این پروژه ها، پروژه راه آهن همدان- سنندج است که همه تلاش خود را به کار می گیریم تا قبل از اتمام دولت دوازدهم به بهره برداری برسد و با قطار از تهران به سنندج سفر کنیم.

وی با اشاره به اینکه آب شرب استان از مسائل مهم به شمار می رود، اظهار داشت: پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج از دیگر پروژه های حائز اهمیت در کردستان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: آغاز عملیات احداث دو هزار واحد مسکونی هم در کردستان و تحویل یک هزار و ۷۰۰ کلید به صاحبان مسکن در استان از دیگر برنامه های این سفر است.

کد خبر: ۷۱٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha