۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
صرفه‌جویی روزانه ۳ میلیون مترمکعبی گاز با خاموشی بزرگراه‌ها
معاون امور توزیع برق شرکت توانیر اعلام کرد

صرفه‌جویی روزانه ۳ میلیون مترمکعبی گاز با خاموشی بزرگراه‌ها

رخشانی‌مهر، معاون امور توزیع توانیر از صرفه جویی روزانه سه میلیون مترمکعبی گاز با اعمال خاموشی در روشنایی معابر و بزرگراه‌ها خبر داد.

به گزارش بازار، غلامعلی رخشانی‌مهر، با اشاره به گذر از زمان اوج مصرف گاز و برق در کشور، افزود: با اعمال طرح خاموشی معابر و بزرگراه‌ها و خروج رمز ارزهای مجاز و غیرمجاز از مدارتولید، روزانه ۵۰۰ مگاوات برق و ۳ میلیون مترمکعب گاز در کشور صرفه جویی شده است.

رخشانی‌مهر گفت: در کشور حدود ۹ لامپ روشنایی معابر وجود دارد که در چند وقت اخیر معادل ۲۱۱ مگاوات آن خاموش شد.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش مصرف گاز و برق در روزهای گذشته، به‌ویژه در بخش‌های خانگی و تجاری، محدودیت‌هایی در تامین سوخت نیروگاه‌ها ایجاد شد، افزود: وزارت نیرو، علاوه بر قطع کامل رمزارزهای مجاز، شناسایی و جمع‌آوری گسترده رمزارزهای غیرمجاز را نیز در دستور کار قرارداد.

وی گفت: همچنین در خیابان‌های اصلی و بزرگراه‌های داخل شهرها و جاده‌های بین شهری، روشنایی معابر تعدیل و در نقاطی که حادثه‌خیز نبودند، روشنایی به‌ویژه در بزرگراه‌ها تعدیل شد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر افزود: به دلیل مدیریت مصرف توسط مشترکین و کم شدن محدودیت تامین گاز نیروگاه‌ها و کاهش نسبی محدودیت‌ها، روشن نمودن تدریجی معابر و بزرگراه‌ها انجام می‌شود که از روز گذشته این اقدام در دستور کار شرکت‌های توزیع نیروی برق قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای بهینه‌سازی مصرف روشنایی معابر، به‌ویژه در بزرگراه‌های بین شهری، اقدامات جامعی از جمله هوشمند سازی روشنایی معابر و تعویض چراغ‌های پرمصرف موجود با لامپ‌های LED و پربازده در دست اقدام می‌باشد.

کد خبر: ۷۱٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha