۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
خط ریلی «پیشاور – کابل –مزار شریف» احداث می‌شود

خط ریلی «پیشاور – کابل –مزار شریف» احداث می‌شود

نخستین نشست سه جانبه پاکستان، ازبکستان و افغانستان با هدف گسترش مناسبات تجاری از طریق توسعه شبکه حمل و نقل منطقه‌ای به میزبانی تاشکند برگزار شد.

به گزارش بازار، هیات پاکستانی به سرپرستی عبدالرزاق داوود مشاور نخست وزیر در امور سرمایه گذاری در این نشست حضور یافته است و با مقامات ازبکستان و افغانستان درباره راهکارهای توسعه همکاری‌های تجاری رایزنی کردند.

طرفین در این نشست در راستای اتصال و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای، نقشه راه و سند برنامه‌ریزی و ساخت راه‌آهن پیشاور – کابل – مزارشریف را امضا کردند.

این نشست امروز نیز ادامه خواهد داشت و نمایندگان سه کشور راهکارهای تامین هزینه ساخت خط ریلی تجاری مشترک را مورد بررسی قرار خواهند داد، این در حالی است که شماری از سازمان‌ها و موسسات بین‌المللی از جمله بانک توسعه اسلامی، بانک توسعه آسیایی، بانک سرمایه‌گذاری اروپا برای تامین پروژه خط آهن مورد نظر اعلام آمادگی کرده اند.

عبد الرزاق داوود مشاور سرمایه گذاری نخست وزیر پاکستان همچنین دیدارهایی جداگانه با مقامات ازبکستانی از جمله همتای ازبکستانی خود و "شوکت میر ضیایوف" رییس جمهور این کشور، درباره توسعه مناسبات دوجانبه گفتگو کرد.

کد خبر: ۷۱٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha