۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کمبود جو جبران می‌شود
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:

کمبود جو جبران می‌شود

طلائی، مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: به دلیل ورود نکردن بخش خصوصی به تامین نیاز جو، کمبود این محصول برای دامداران به وجود آمده که این کمبود ظرف چند روز آینده جبران می‌شود.

به گزارش بازار، محمدرضا طلائی با اشاره به این که با توجه به فصل سرما نیاز دامداران به جو افزایش یافته است، افزود: در چند روز گذشته حدود ۳۵۰ هزار تن از طریق سامانه بازارگاه آماده توزیع شده که نیاز دامداران به این محصول تا حدود زیادی جبران شود، البته کسری جو زیاد است، ولی تلاش می‌کنیم که این کمبود با واردات چند روز آینده جبران شود.

وی همچنین با اشاره به این که نزدیک به ۳ میلیون تن نهاده دامی وارد کشور شده، گفت: نیاز روزهای پایانی سال و همچنین سه ماهه اول سال آتی نهاده‌ها تامین شده و امیدواریم هیچ مشکلی در این مورد وجود نداشته باشد.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام افزود: از ابتدای سال ۴۹ هزار تن مرغ از مرغداران خریداری شده و در مواقع موردنیاز وارد بازار شده تا قیمت‌ها کنترل شود.

وی گفت: در چند روز اخیر نوساناتی در خصوص قیمت مرغ به وجود آمده که با عرضه گسترده طی چند روز آینده حل می‌شود، چراکه میزان جوجه‌ریزی مناسب است که برای بهمن و اسفند ۱۳۰ میلیون قطعه پیش بینی شده است.

طلائی با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ نیز گفت: مقرر گشته که تخم مرغ با قیمت مصوب از طریق شرکت پشتیبانی امور دام در اختیار تولیدکنندگانی که تخم مرغ را به صورت بسته بندی توزیع می‌کنند، قرار گیرد و آنان نیز این محصول را با قیمت مصوب به بازار عرضه کنند و حتما ظرف چند روز آینده قیمت این محصول در بازار متعادل می‌شود.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام خاطرنشان کرد: برای تامین نیاز گوشت و مرغ در روزهای پایانی سال هم پیش بینی‌های لازم شده و در مورد گوشت گرم در حال رایزنی هستیم تا این محصول از طریق میادین میوه و تره بار با قیمت مناسب عرضه شود.

وی افزود: همچنین گوشت منجمد نیز از اول اسفند در میادین توزیع می‌شود و برای تامین نیاز مرغ نیز این محصول هم به صورت منجمد و گرم با قیمت مصوب به صورت گسترده در میادین میوه و تره بار توزیع خواهد شد.

کد خبر: ۷۱٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha