۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
سیاست‌ها را تغییر دهید؛ با تغییر رئیس بورس هیچ اتفاقی نمی‌افتد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سیاست‌ها را تغییر دهید؛ با تغییر رئیس بورس هیچ اتفاقی نمی‌افتد

صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آقای دژپسند! با تغییر رئیس بورس هیچ اتفاقی نمی‌افتد بلکه با تغییر در سیاست‌ها، رویه‌ها و روش‌ها می‌توان بازار بورس را نجات داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت،  مسلم صالحیدر صحن علنی امروز (چهارشنبه، ۱۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور  با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، میلاد مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر خطاب به نمایندگان، گفت: شما همیشه مدافع قشر فرهنگیان بودید اما در این بین، نیروهای فراموش شده‌ای به نام نیروهای خدماتی در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد که هیچ وقت حرفی از آنها زده نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این نیروها سال‌ها است منتظر تبدیل وضعیت‌شان در آموزش و پرورش هستند اما در مورد بحث اعمال مدرک تحصیلی، حقوق و مزایا و حتی حق سرایداری آنها نه در مجلس و نه در دولت هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: اگر به تبدیل وضعیت و اعمال مدرک تحصیلی آنها توجه نمی‌شود حداقل در مورد افزایش حقوق‌شان باید ورود کرد زیرا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق هیچ گره‌ای از مشکلات آنها باز نمی‌شود.

سیاست‌زدگی در بدنه دانشگاه فرهنگیان بیداد می‌کند
نماینده مردم اقلید در مجلس یازدهم در تذکری به وزیر آموزش و پرورش، گفت: سیاست‌زدگی در بدنه دانشگاه فرهنگیان بیداد می‌کند؛ شما تمامی اختیارات را از دانشگاه‌های فرهنگیان در سطح استان گرفتید و منوط به شورایی در مرکز و تهران کردید و در آن شورا به ویژه در شورای انتخابات شما که ۵ نفر هستند تنها یک نفر تعیین‌کننده است، شفاف‌سازی کنید که نقش آقایان زرفشان و امامی به عنوان مشاور شما در عزل و نصب‌ها چیست؟

صالحی افزود: چگونه می شود در یک کمیته انتصابات ۴ نفر با یک تغییر موافق باشند اما به دلیل وجود و رای مخالف آقای زرفشان همه تصمیم‌های شورا و حتی ابلاغ‌های ارائه شده در سطح کشور زیر سوال برود؛ اگر دلتان به حال یک شهرستان و استان نمی سوزد به عنوان وزیر دلتان به حال وزارتخانه خودتان بسوزد.

رئیس فراکسیون حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی یادآور شد: در مورد پذیرفته‌شدگان آزمون ماده ۲۸؛ نیروها آبان ماه سال گذشته آزمون دادند و باید استخدام می‌شدند زیرا تمامی مراحل گزینش‌شان طی شده اما متاسفانه می گویید که به دلیل نبود ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان این افراد حق ورود ندارند در این رابطه می‌طلبد وزیر این موضوع را بررسی و پیگیری کند.

با تغییر رئیس بورس هیچ اتفاقی نمی‌افتد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر امور اقتصاد و داریی، گفت: آقای دژپسند با تغییر رئیس بورس هیچ اتفاقی نمی‌افتد بلکه با تغییر در سیاست‌ها، رویه‌ها و روش ها می‌توان بازار بورس را نجات داد؛ بماند که شما چه کسی را با چه ویژگی‌هایی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کردید؛ به دلیل برخی سیاست‌های غلط امروز سرمایه‌های مردم برباد رفته؛ نمایندگان تذکر دادند و رئیس مجلس و کمیسیون تخصصی ورود کردند؛ بگویید که به دنبال این تذکرات چه اقدامات مثبتی برای بازار سرمایه انجام دادید؟

وی در تذکری به وزیر نیرو، ادامه داد: علت الزام کردن کشاورزان به خرید کنتورهای هوشمند آن هم از ۴ یا ۵شرکت در سطح کشور چیست؟ آیا احساس نمی‌کنید رانتی در پشت این موضوع وجود داشته باشد؛ چه دلیلی دارد که یک کشاورز برای تمدید پروانه بهره‌برداری باید دو تا سه بار کنتور هوشمند از یک شرکت خاص بخرد و هر مرتبه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه کند؟ می‌طلبد به این موضوع ورود کنید تا حیثیت و آبروی وزارت نیرو خدشه‌دار نشود.

نماینده مردم اقلید در مجلس یازدهم به رئیس سازمان امور استخدامی تذکر داد و گفت: یک بار که شده برای همیشه وضعیت نیروهای شرکتی را تعیین تکلیف کنید؛ اگر قانون اجازه می‌دهد نیروی شرکتی بکارگیری شود اگر اجازه نمی‌دهد چرا موردی اقدام می‌کنیم؟ مزایا و معایب بکارگیری نیروهای شرکتی را بیان کنید.

صالحی افزود: آیا بکارگیری نیروهای شرکتی صرفه‌جویی مالی را برای دولت به همراه داشته است؟ پولی را در قبال حقوق و مزایا به شرکتی می‌دهید و شرکت مبلغ عمده آن را برمی‌دارد و مبلغ ناچیزی را به نیروهای شرکتی می‌دهد؛ می‌طلبد این موضوع را بررسی کنید و اجازه ندهید حق و حقوق نیروهای شرکتی تضییع شود.

کد خبر: ۷۱٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha