۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
نرخ تورم تولیدکننده بخش برق ۲۹.۳ درصد شد
براساس گزارش مرکز آمار؛

نرخ تورم تولیدکننده بخش برق ۲۹.۳ درصد شد

متوسط تورم سالانه تولیدکننده کل بخش برق در چهار فصل منتهی به پاییز امسال با ۱۰.۷ واحد درصد افزایش به ٢٩.٣ درصد رسید.

به گزارش بازار به نقل از مرکز آمار ایران، مرکز آمار ایران اعلام کرد: درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل پاییز ١٣٩٩ به ٤٥,٥ درصد رسید. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به فصل پاییز ١٣٩٨، ٤٥.٥ درصد افزایش داشته است.

تورم فصلی
درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل پاییز ١٣٩٩ به ٧,٣ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل تابستان، ٣.٧ واحد درصد کاهش دارد. در فصل مورد بررسی، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق نسبت به فصل قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٥.٤، ١٣.٠ و ٠.٩- بوده است.  

تورم نقطه به نقطه
درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل پاییز ١٣٩٩ به ٤٥,٥ درصد رسید. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به فصل پاییز ١٣٩٨، ٤٥.٥ درصد افزایش داشته است. تورم نقطه به نقطه کل بخش برق در فصل تابستان سال جاری ٤٣.٠ درصد بوده است. درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در فصل مورد بررسی نسبت به فصل مشابه سال قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٣٩.٧، ٤٦.٩ و ٤٦.٩ بوده است.

تورم سالانه
درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به مدت مشابه در سال قبل (متوسط تورم سالانه) به ٢٩,٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ١٠.٧ واحد درصد افزایش نشان می ­دهد. همچنین درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل پاییز نسبت به مدت مشابه در سال قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٢٦.١، ٢٩.١ و ٣١.٨ بوده است.

کد خبر: ۷۱٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha