۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
نرخ بیکاری زنان در یزد بالا است/ توسعه دانش‌بنیان و مشاغل خانگی در حال پیگیری 
استاندار یزد:

نرخ بیکاری زنان در یزد بالا است/ توسعه دانش‌بنیان و مشاغل خانگی در حال پیگیری 

یزد- طالبی، استاندار یزد با بیان این که نرخ بیکاری زنان رقم بالایی را در استان شامل می‌شود از توسعه مشاغل دانش‌بنیان و کسب و کارهای خانگی به عنوان رویکرد مورد پیگیری خبر داد.

به گزارش بازار، محمدعلی طالبی سه‌شنبه شب در نشستی که به مناسبت بزرگداشت مقام زن در استانداری یزد برگزار شد، با تأکید بر این که زنان فرهیخته استان باید در رفع مشکل اشتغال بانوان مشارکت کنند، اظهار کرد: نرخ بیکاری مردان در استان برابر با میانگین کشوری است اما این نرخ در مورد زنان تحصیل‌کرده رقم بالایی را در استان شامل می‎‌شود.

وی به افزایش تقاضای شغل از سوی بانوان استان به علل متعدد مانند مسائل اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر به علت مشکلات اقتصادی و بعضأ دلایل اجتماعی و فرهنگی شاهد رشد تقاضای بانوان برای اشتغال هستیم که این مسئله از سویی مثبت و از سوی دیگر منفی است.

استاندار یزد با بیان این که باید شرایط به کارگیری بانوان تحصیلگرده را در استان فراهم کرد، گفت: اطلس اشتغال استان از گذشته به طور سنتی برای مردان طراحی شده و عمدتاً شامل مشاغل کارگری و یدی در بخش‌های معدن و صنعت است.

طالبی اضافه کرد: مشکل استان یزد در حال حاضر عمدتأ مربوط به حوزه اشتغال بانوان است و در خصوص مشاغل ساده کارگری استان برای مردان مشکلی وجود نداشته و بعضأ در برخی از نقاط استان شاهد کمبود نیروی کارگری و تقاضا برای وجود آن هستیم.

وی با بیان این که در استان رویکردهایی را برای توسعه بیش از پیش بانوان دنبال می‌کنیم، گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حمایت از کسب و کارهای خانگی و ارائه تسهیلات روستایی و شهری به بانوان از مهمترین این رویکردها است.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: پیشتازی و همراهی جامعه زنان فعال و تحصیل کرده خصوصا در عرصه‌های اجتماعی می‌تواند کمک زیادی به رفع این مشکلات داشته باشد.

کد خبر: ۷۱٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha