۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
همسان‌سازی حقوق هیئت علمی دانشگاه‌ها در بودجه ۱۴۰۰ قید می شود
با پیگیری‌های کمیسیون آموزش مجلس؛

همسان‌سازی حقوق هیئت علمی دانشگاه‌ها در بودجه ۱۴۰۰ قید می شود

منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به پیگیری های این کمیسیون و نیز نامه به رئیس جمهور برای همسان سازی حقوق هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت در بودجه ۱۴۰۰ از موافقت سازمان برنامه و بودجه با این موضوع خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه در نشست روز گذشته (سه‌شنبه ۱۴ بهمن)، عنوان کرد: رأی منفی نمایندگان به لایحه بودجه دو دلیل داشت؛ نخست اینکه عده‌ای از نمایندگان معتقد بودند تغییرات مد نظر نمایندگان مجلس  به درستی در لایحه بودجه اعمال نشده و دوم اینکه این لایحه تورم زا خواهد بود لذا مجلس به کلیات بودجه رأی منفی داد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حدود ۱۰۰ رأی مثبت به کلیات بودجه که در واقع این آرا به حاصل تغییرات کمیسیون تلفیق بودجه بود، گفت: بازگشت لایحه به دولت ضمن نقایصی که خواهد داشت، فرصتی برای اعمال اصلاحاتی از جمله «همسان سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت» را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به نامه خود به رئیس جمهور در خصوص ضرورت همسان سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها، افزود: بر مبنای این نامه آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه  طی نامه‌ای به مجلس از اعمال همسان سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها خبر داد.

منادی سفیدان یادآور شد: از سوی دیگر بازگشت لایحه فرصتی را فراهم خواهد کرد که رقم مورد نیاز اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان یعنی ۱۵ هزار میلیارد تومان برای این مهم در نظر گرفته شود؛ این در حالیست که در لایحه اولیه دولت رقم مد نظر برای اجرای رتبه بندی فرهنگیان ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: همچنین از دولت انتظار داریم در مواردی همچون توسعه آموزش مجازی (تهیه تبلت) و رسیدگی به آموزش مناطق محروم نیز در فرصت تجدید نظر و اصلاحیه بودجه، موارد مد نظر نمایندگان را لحاظ کند.

کد خبر: ۷۱٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha