۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
افزایش بیکاری در منطقه یورو| استفاده از مدل آلمان برای پرداخت دستمزدها
لوموند خبر داد

افزایش بیکاری در منطقه یورو| استفاده از مدل آلمان برای پرداخت دستمزدها

همه کشورهای منطقه یورو تصمیم گرفتند که برای حفظ مشاغل خود، قسمت عمده ای از دستمزدها را مستقیماً پرداخت کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: بر اساس اطلاعات منتشر شده روز دوشنبه اول فوریه توسط  موسسه آمار اتحادیه اروپا میزان بیکاری از ۷.۴ درصد در دسامبر ۲۰۱۹ به ۸.۳ درصد در دسامبر ۲۰۲۰ رسید و اقدامات حمایتی اشتغال این شوک را کاهش داد.

«آندرو کنینگام»، اقتصاددان می گوید: «به طور معمول  بیکاری و تولید ناخالص داخلی کاملاً با هم ارتباط دارند. وقتی تولید ناخالص داخلی سال ۲۰۲۰،  ۲۵ درصد کاهش یافت، تصور کردیم که بیکاری حداقل به ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. اما با بیکاری۱.۵ میلیون نفر دیگر فقط ۱ درجه افزایش یافت. بنابراین وضعیت به وضوح نگران کننده است، اما بسیار بهتر از بحران منطقه یورو است.»

همه کشورهای مهم منطقه یورو با الهام از تجربه آلمان در بحران ۲۰۰۸ تصمیم گرفتند که برای حفظ مشاغل خود، قسمت عمده ای از دستمزدها را مستقیماً پرداخت کنند.

در فرانسه، در طول موج اول کووید-۱۹، حداکثر به ۳۱ درصد مشاغل یارانه پرداخت شد، قبل از این که در پایان تابستان به ۵ درصد کاهش یابد. اکنون با بازگشت محدودیت ها  به حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است. اسپانیا، آلمان و ایتالیا مسیر مشابهی را طی کردند و تقریباً به ۲۰ درصد افزایش یافت و ااکنون به ۵ درصد رسید.

در ورای این ارقام اطمینان بخش روندهای نگران کننده ای ظاهر می شوند که نشانه ای از بازار کار متلاطم است.

کد خبر: ۷۱٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha