۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
 حضور رئیس سازمان بورس در هیئت دولت بی تأثیر است
مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری بانک خاورمیانه:

حضور رئیس سازمان بورس در هیئت دولت بی تأثیر است

صالحی، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری بانک خاورمیانه با بیان اینکه حضور رئیس سازمان بورس در هیات دولت عملاً کمک خاصی به بازار سرمایه نمی‌کند گفت: رئیس سازمان بورس در جلسات هیات دولت امکان تغییر روند را ندارد.

به گزارش بازار، امیر صالحی مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری بانک خاورمیانه درمورد امکان‌سنجی جدایی بورس از دولت گفت: آسیب اصلی و بزرگی که به بازار سرمایه وارد می‌شود ناشی از اتفاقات اقتصادی از جمله قیمت گذاری‌های دستوری است که منافع آن هم به جیب دلالان می‌رود.

وی با بیان اینکه حضور رئیس سازمان بورس در هیئت دولت عملاً کمک خاصی به بازار سرمایه نمی‌کند افزود: رئیس سازمان بورس در جلسات هیئت امکان تغییر روند را ندارد.

صالحی تأکید کرد: دولت باید به سازمان بورس و شرکتها کمک کند تا همه تصمیماتی که گرفته می‌شود خصوصی باشند نه خصولتی و شرکت‌ها هم در راستای منافع سهامداران خرد و جزء حرکت کنند.

مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری بانک خاورمیانه گفت: رفتار حقوقی‌ها و تصمیمات دولت برای شرکت‌های فعال بازار سرمایه باید مبتنی بر قاعده و روند بلندمدت باشد.

در ادامه، عباس هُشی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: بی انصافی است که بگوییم سازمان حسابرسی ضرر و زیان‌ها را در گزارشات خود نمی‌آورد زیرا آنچه که بیان نمی‌شود به دلیل مصلحت اندیشی و نبود استقلال است و آنچه که بورس را متضرر کرده تعارض و تضاد منافع از معاملات شرکتهای وابسته و اشخاص ثالث است.

حسابرس معتمد بورس و بانک مرکزی گفت: آنچه که در این وضعیت شرکت‌های بورس را به شدت متلاشی کرده خرید خارجی است.

هُشی خاطرنشان کرد: بورس دولتی یک مشکل است و دخالت دولت در بورسی که برای دولت است هم یک مشکل دیگر است.

وی با بیان اینکه اساس و پایه بورس، اتکا به صورت‌های مالی حسابرسی شده است گفت: وقتی هیئت مدیره‌ها طبق قانون درست کار کنند و امانتدار باشند و حسابدار مستقل و غیردولتی صورت حسابها را بررسی کند مردم هم اعتماد خواهند کرد اما مشکل اینجاست که بورس ما ذاتاً دولتی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی متذکرشد: البته بورس می‌تواند دولتی هم باشد اما دولتمردان در آن دخالت نکنند.

کد خبر: ۷۱٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha