۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
تخصیص یارانه احداث مسکن به رانندگان و کمک‌رانندگان
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تخصیص یارانه احداث مسکن به رانندگان و کمک‌رانندگان

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حدود ۲۲۶ هزار راننده فاقد مسکن هستند، گفت: در برنامه سه ساله با تخصیص یارانه و همچنین دیگر حمایت‌ها، رانندگان و کمک‌رانندگان فاقد مسکن صاحب خانه می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۴ بهمن در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری احداث واحدهای مسکونی برای رانندگان بخش حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص جزئیات این طرح و افرادی که مشمول دریافت آن هستند، گفت: رانندگان فعال در کشور که دارای کارت هوشمند هستند بر اساس معرفی کانون‌ها و بررسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حدود ۲۲۶ هزار نفر فرم "ج" آنها سبز بود که مشمول مشارکت در این طرح می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در یک برنامه سه ساله قرار است مسکن این افراد تامین شود. روش کار به این نحو  است که در شهرهای کوچک به این افراد زمین واگذار می‌شود تا خود آن‌ها نسبت به احداث مسکن اقدام کنند. بخش دیگر که در شهرهای بزرگ و کلانشهرها هستند در قالب پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن از محل ظرفیت‌های موجود به پروژه معرفی می‌شوند و در غیر این صورت با تعریف پروژه‌های جدید این امکان فراهم خواهد شد تا آنها بتوانند ثبت‌نام کنند و در پروژه طرح اقدام ملی مسکن، مشارکت داشته باشند.

عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: همچنین با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هماهنگی شده است تا برای دهک‌های پایین درآمدی رانندگان همانند اقشار کارگر و بازنشسته طرح اقدام ملی مسکن، یارانه احداث مسکن، تخصیص یابد. یارانه‌های احداث مسکن به ویژه به رانندگان کمکی که فاقد وسیله هستند و وضعیت معیشتی آن‌ها متفاوت و سخت‌تر است تعلق می‌گیرد. سازو کارها به نحوی خواهد بود کمک رانندگان بتوانند از فرصت خانه‌دار شدن بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۷۱٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha