۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
به تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۰ رأی دهیم
نماینده مردم الیگودرز در مجلس:

به تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۰ رأی دهیم

خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: پیشنهادم رأی به کلیات بودجه است و یک مورد مربوط به بهبود ترکیب منابع پیشنهادی در کمیسیون تلفیق است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: ابتدا اجازه می خواهم به برخی از انتقادات که نسبت به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ وجود داشته، اشاره کنم و سپس به اقدامات صورت گرفته در کمیسیون تلفیق اشاره ای داشته باشم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از انتقادات در خصوص ترکیب منابع بودجه عمومی کشور بوده زیرا در این ترکیب از نظر مقداری وابستگی کشورمان به نفت و میعانات گازی پیش برآوردی انجام شده بود که از نظر محاسباتی با کسری مواجه می شدیم.

وی اظهار کرد: در ترکیب منابع عمومی رشد درآمدهای مالیاتی برای رشد عمومی کشور بسیار ناچیز بود چرا که ۱۰ درصد در مقابل ۴۷ درصد رشد هزینه های مربوط به بودجه های عمومی بوده است و باعث منفی تر شدن تراز عملیاتی بودجه منهای ۳۱۹ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۹۹ بدتر هم می شده است.

خدابخشی تاکید کرد: عدم بهبود سهم اعتبارات عمرانی که روی مرز ۱۲ درصد نگهداشته شده بود، هدررفت منابع ارزی، عدم رشد منابع مالیاتی، شرطی کردن امور مربوط به سرمایه گذاری و ... در بودجه سنواتی و گره زدن به مذاکرات ۱+۵ بوده است.  

وی تاکید کرد: پیشنهادم رأی به کلیات بودجه است و یک مورد مربوط به بهبود ترکیب منابع پیشنهادی در کمیسیون تلفیق است، همکاران! در محاسبه سهم دولت از فروش نفت خام و میعانات گازی دلار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی محاسبه شده که میانگین وزنی مربوط به ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی است که این میانگین وزنی محاسبه شده براساس دلار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی هیچ توجیه کارشناسی ندارد و قطعا سهم دولت از فروش نفت بیشتر از ۱۹۹ میلیارد تومان است که در لایحه دولت گزارش شده بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: بهبود رشد درآمدهای مالیاتی و گمرکی، این که افراد و خانواده هایی اقدام به واردات ماشین کنندکه عمدتا درآمدهای خوبی هم دارند و دریافتی گمرکی براساس ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه شود هیچ مبنای قانونی ندارد که بایستی اصلاح می شده و البته این اتفاق در کمیسیون تلفیق افتاده است.

کد خبر: ۷۱٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha