۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
لایحه بودجه تورم سنگینی به مردم تحمیل می کند
عضو هیات رئیسه مجلس:

لایحه بودجه تورم سنگینی به مردم تحمیل می کند

متفکرآزاد، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بی انضباطی، عدم شفافیت، کاهش سرمایه گذاری، عدم اصلاح ساختار بودجه و رانت سنگین ارز ترجیحی و تحمیل تورم سنگین به مردم از ویژگی های لایحه تقدیمی دولت است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله متفکرآزاد در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، با استناد به اصول ۲۹، ۴۳، ۸۵ و ۹۶ قانون اساسی و بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس و سیاست های کلی برنامه ششم توسعه گفت: مجلس موظف است دولت را در مقام پاسخگویی قرار دهد. در حال حاضر دولت لایحه بودجه سال آینده را به گونه ای تنظیم کرده که وابستگی به نفت افزایش یافته و سقف اوراق به درستی رعایت نشده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم افزود: بی انضباطی، عدم شفافیت، کاهش سرمایه گذاری، عدم اصلاح ساختار بودجه و رانت سنگین ارز ترجیحی و تحمیل تورم سنگین به مردم از ویژگی های لایحه تقدیمی دولت است.

وی اضافه کرد: هرچند کمیسیون تلفیق لایحه بودجه زحمت بسیاری برای اصلاح لایحه دولت انجام داده، اما رئیس جمهور که باید در برابر مجلس پاسخگو باشد، بیان می کند که نمایندگان چهارعمل اصلی ریاضی را بلد نیستند! از سوی دیگر دولت اعلام می کند که به اصلاحات مجلس درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ عمل نخواهد کرد! و مصوبات کمیسیون تلفیق و مجلس را نمی پذیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در شرایط کنونی سوال این است که چه کسی دربرابر حفظ شأن مجلس و مشکلات کنونی پاسخگو است، ادامه داد: در صورتی که به کلیات این لایحه که سرتا پا مشکل دارد رأی دهیم، مجلس باید هزینه آن را پرداخت کند.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نمایندگان وضعیت بازار را می بینند، ادامه داد: در شرایطی که دولت اظهار می کند بودجه اصلاحی توسط مجلس، تورم زا است، تورم ۱۰۰ درصدی را در صف روغن، قیمت مرغ، تخم مرغ و اجاره بها به راحتی مشاهده می شود.

کد خبر: ۷۱٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha