۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کسری ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی بودجه، پیام خوبی را به جامعه مخابره نمی‌کند
رییس فراکسیون کارگری مجلس:

کسری ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی بودجه، پیام خوبی را به جامعه مخابره نمی‌کند

بابائی کارنامی، رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: کسری ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیام خوبی را به جامعه مخابره نمی کند ضمن آنکه این بودجه در عدالت و محرومیت زدایی نمره قبولی نمی گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابائی کارنامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالف با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰، تصریح کرد: بررسی لایحه بودجه را در فضای هیجانی آغاز کردیم و با نگاهی به آن در میابیم که کاهش وابستگی به نفت که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بود در آن لحاظ نشده است. همچنین کاهش رانت و فساد را در بودجه شاهد نیستیم.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به تولید یکی از دغدغه های اصلی مردم در خصوص بودجه است که تاثیر مستقیمی در رشد اقتصادی و معیشتی دارد اما این موضوع در بودجه دیده نمی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به شرایط کرونایی، گفت: فرهنگ و سلامت به ویژه در دوران همه گیری کرونا یکی دیگر از اولویت های مهمی است که باید در بودجه به آن توجه می شد اما این موضوع نیز در بودجه مغفول مانده است.

رییس فراکسیون کارگری مجلس، تاکید کرد: توجه به عدالت و محرومیت زدایی یک انتظار عمومی است که از مجلس انقلابی مطالبه می شود، همچنین نادیده گرفتن اصلاح روابط کار و مشکل کسری ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه که باعث تورم و رشد نقدینگی می شود نیز از جمله نقایص بودجه است.

بابایی کارنامی تاکید کرد: اصلاح نظام یارانه ها در این بودجه دیده نمی شود ضمن آنکه حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و عدالت در توزیع منابع و نقص در اصلاح نظام مالیات که مبنای بودجه است از مواردی است که باعث می شود ما نتوانیم به این بودجه رأی موافق بدهیم.

وی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به اهمیت بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: سال آینده یک سال سیاسی است و سالی است که دو تفکر در کشور مشغول رقابت سیاسی خواهد بود اما دولت هم اکنون اعلام کرده است که آمادگی اجرای این بودجه را ندارد.

کد خبر: ۷۱٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha