۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی
رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی خبر داد:

اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در ایام نوروز ۱۴۰۰ از ۱۵ بهمن ماه جاری در استان آغاز خواهد شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، عباس جرجانی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور افزود: با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال و ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار در مراحل تأمین و توزیع با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، طرح مذکور از ۱۵ بهمن ماه لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در سطح استان اجرایی خواهد شد.

جرجانی ادامه داد: ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش های مردمی، اتخاذ تهمیدات لازم به منظور هم افزایی و همکاری مؤثر با سایر نهادها و دستگاه های ذیربط در سطح استان در راستای وحدت رویه در اقدامات نظارتی و اطلاع رسانی برای ارتباط هموطنان عزیز از طریق سامانه ۱۲۴ از جمله اهداف اجرای این طرح نظارتی است.

وی تصریح کرد: هماهنگی های لازم جهت بهره گیری از حداکثر توان ادارات ذیربط از جمله دانشگاه های علوم پزشکی، اداره کل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ناظران افتخاری و تشکل های تولیدی و توزیعی صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: برگزاری گشتهای مشترک کارشناسی با دستگاه های ذیربط استانی در راستای هم افزایی و حصول نتایج مطلوب در دستور کار سازمان در این طرح نظارتی خواهد بود.

جرجانی بیان کرد: نظارت در بخش کالایی معطوف به کالاهای هدف شامل میوه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن، حبوبات، نان، لبنیات، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی، پوشاک، کیف و کفش، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نظارت بر بخش خدماتی در ایام نوروز افزود: در بخش خدماتی نیز نظارت بر عملکرد شرکت های مسافرت هوایی و زمینی و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری ها، رستوران های بین شهری، انبارها و سردخانه ها، میادین میوه و تره بار، خدمات خشکشویی، قالیشویی و... از جمله اولویت های نظارتی در ایام نوروز خواهند بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به نقش مهم گزارشات مردمی در برخورد به موقع با متخلفان بیان کرد: سامانه تلفنی ۱۲۴ در مرکز استان و شهرستان ها آمادگی دریافت گزارش های مردمی را دارد و بازرسان در اسرع وقت و با اولویت به آنها رسیدگی خواهند کرد.

کد خبر: ۷۱٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha