۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
بخش خصوصی در مازندران سیلوی برنج می‌سازد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

بخش خصوصی در مازندران سیلوی برنج می‌سازد

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دو سیلوی برنج با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ذخیره سازی شلتوک در استان احداث می شود.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه زمینه های سرمایه گذاری برای ساخت دو سیلو به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن با مشارکت بخش خصوصی در استان فراهم شده است، افزود: با ساخت این سیلوها ظرفیت نگهداری شلتوک در استان افزایش می یابد.

وی میزان تولید شلتوک طی سال جاری را در استان بیش از یک میلیون و ۴۲۸ هزار تن اعلام کرد و با اشاره به رشد ۱۰ درصدی آن نسبت به سال قبل اظهار داشت: میزان تولید برنج استان نیز در سال جاری در قالب کشت اول و دولم بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده است.

وی افزایش سطح کشت ارقام پرمحصول برنج را از برنامه های جهاد کشاورزی در استان بیان کرد و گفت:پیش بینی می شود در سال زراعی جاری سطح کشت ارقام پرمحصول به ۶۵ هزار هکتار افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین به تولید مرکبات در استان اشاره کرد و گفت: امسال فرصت خوبی برای تولید و صادرات مرکبات دراستان بود و میزان تولید محصول ۱۰ درصد رشد داشته است.

شهیدی فر توسعه ظرفیت انبارها و سورتینگ‌ها را مزیتی برای توسعه صادرات دانست و گفت: میزان صادرات مرکبات در سال جاری رشد دوبرابری داشته و محصولات به کشاورزی مختلف حاشیه و جهان صادر شده است.

کد خبر: ۷۱٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha