۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
گیلان ظرفیت تولید ۷۸ هزار تن ماهی در قفس را دارد
استاندار گیلان:

گیلان ظرفیت تولید ۷۸ هزار تن ماهی در قفس را دارد

رشت- استاندار گیلان، ظرفیت تولید ماهی در قفس را ۷۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: باید تمهیدات لازم برای تشویق سرمایه گذاران انجام شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان،  ارسلان زارع در دیدار با نبی الله خون میرزایی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اقدامات مثبت گذشته در زمینه رهاسازی بچه ماهی در مناطق آبی استان، خواستار استمرار این برنامه در راستای افزایش ذخیره عمومی ماهیان شد.

وی به برنامه ریزی های سازمان شیلات و مطالعات انجام شده اشاره و با بیان اینکه ظرفیت تولید ماهی در قفس ۷۸ هزار تن تعیین شده، اظهار داشت: در شهرستان های مختلف استان از شرق تا غرب، مناطقی مشخص گردیده و لازم است تمهیدات مورد نیاز برای تشویق بیشتر سرمایه گذاران با توجه به توافق صورت گرفته با سازمان حفاظت محیط زیست، انجام شود.

 استاندار گیلان شتاب در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه شیلاتی از سوی نظام بانکی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ایجاد پوشش های بیمه ای برای محصولات، تجهیزات و ابزار مورد نیاز می‌تواند در پیشبرد اهداف تسهیل گر باشد.

وی با تأکید بر توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس گفت: فرآوری محصولات شیلاتی در مسیر دست یابی به بازارهای هدف منطقه و افزایش صادرات گامی موثر است.

زارع همچنین به اهمیت تولید خاویار و ارزش این محصول به لحاظ ارزی و سرمایه ای که از بابت صادرات حاصل می شود، اشاره کرد و خواستار فراهم سازی زمینه حضور سرمایه گذاران در این بخش شد.

وی حمایت از سرمایه گذاری در حوزه آبزی پروری دریایی را موجب ترغیب و تشویق بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت  از منابع صندوق توسعه ملی به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه پرورش ماهی در قفس و نیز آبزی پروری باتوجه به وجود بستر مناسب فنی و تخصصی، رونق این بخش را به دنبال دارد.

کد خبر: ۷۱٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha