۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
گشایش آزاد راه تهران-شمال با عوارض ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی
بازار گزارش می دهد

گشایش آزاد راه تهران-شمال با عوارض ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی

منطقه یک آزادراه تهران- شمال که قرار بود از هشتم اسفند ماه جاری بر روی مسافران باز شود اما به دلیل مسدود شدن جاده چالوس به تاخیر افتاده بود امروز از صبح برای تردد عموم مردم بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار،اگر چه قرار بود منطقه یک آزادراه تهران- شمال از روز پنج شنبه گذشته بر روی عموم مردم بازگشایی شود اما بارش سنگین برف و مسدود شدن جاده چالوس باعث شد تا بازگشایی آزاد راه تهران -شمال باز هم به تاخیر بیافتد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفته بود که اگر محور کندوان بسته باشد، عبور از آزادراه تهران -شمال شدنی نیست.اما تلاش ما این است که مسیر و محور چالوس بازگشایی شود تا ما بتوانیم این برنامه را عملیاتی کنیم.

وی گفته بود: وقتی انتهای منطقه یک آزاد راه تهران -شمال به شهرستانک متصل می‌شود و مسیر مسدود است دلیلی ندارد خودروها تردد کنند چون اصلا این امکان وجود ندارد، پس اگر مسیر بازگشایی نشود فعلا تردد در آزاد راه را به تاخیر خواهیم انداخت.

بر اساس گزارش های به دست آمده از وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر در محورهای هراز، فیروزکوه، آزادراه قزوین- رشت و منطقه یک آزادراه تهران- شمال و محور کندوان تردد در مسیر رفت و برگشت روان است.

دریافت عوارض ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی برای سواری ها از امروز

قیمت عوارضی آزادراه تهران ـ شمال طبق گفته رئیس‌جمهور برای ایام غیرپیک و برای سواری‌ها ۲۰ هزار تومان و در ایام پیک برای سواری‌ها ۳۰ هزار تومان خواهد بود، دریافت عوارض به صورت ETC و الکترونیک است و خودروها نیازی به توقف ندارند.

منطقه یک آزادراه تهران - شمال از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان منشعب می‌شود و در مسیر ۳۳ کیلومتری تا سه‌راهی شهرستانک در جاده قدیم کندوان ادامه دارد. پس از آن خودروها وارد جاده قدیم کندوان شده و طی مسیر می‌کنند و سپس می‌توانند در منطقه مرزن‌آباد وارد منطقه چهار آزادراه تهران - شمال شوند.ارزش فعلی این منطقه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

با افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال، خودروها از بزرگراه همت در تهران (پس از تقاطع همت و آزادگان) وارد منطقه یک آزادراه شده و پس از ‌عبور از این مسیر ‌۳۲ کیلومتری، در سه راهی شهرستانک وارد جاده موجود کرج-چالوس می‌شوند و سپس در ادامه جاده موجود، مسیر تا مرزن‌آباد ادامه می‌یابد و پس از آن خودروها می‌توانند وارد ‌منطقه چهار آزادراه تهران-شمال ‌شوند.

منطقه یک آزادراه تهران-شمال دارای ۲۲ تونل به‌طول ۳۱ هزار و ۴۰۰ متر به‌ صورت رفت‌ و برگشت، ۲۶ دستگاه پل به‌طول چهار هزار و ۶۰۰ متر با ویژگی‌های خاص و در ارتفاعات بالا مانند ارتفاع ۷۰ متری یکی از پایه‌های پل‌ها از سطح زمین ساخته شده است. با مشاهده مجموعه اقدامات انجام‌گرفته طی این سال‌ها وانجام عملیات اجرایی در ۱۴۵ جبهه کاری و به‌کارگیری بیش از سه هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی، پروژه احداث منطقه یک آزادراه تهران- شمال به بزرگ‌ترین کارگاه سازندگی در ایران تبدیل‌ شد.

به عقیده کارشناسان، با بهره‌برداری منطقه یک آزادراه تهران-شمال حجم بار ترافیکی در جاده چالوس، هراز و آزادراه قزوین-رشت، کاهش پیدا خواهد کرد. قطعات دوم و سوم آزادراه تهران-شمال نیز باعث می‌شود مسافران جاده علاوه بر امنیت، بدون ترافیک در این آزادراه تردد کنند.

کد خبر: ۷٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha