۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
۵۰ هزار واحد مسکن ویژه محرومان در کشور به بهره‌برداری رسید
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور؛

۵۰ هزار واحد مسکن ویژه محرومان در کشور به بهره‌برداری رسید

ارومیه– معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از اتمام و بهره برداری ۵۰ هزار واحد مسکن ویژه محرومان در کشور طی سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدباقر نوبخت ظهر دوشنبه در جریان بهره برداری از دو هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده قطور خوی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان در کشور در حال احداث است، افزود: از این تعداد تاکنون ۵۰ هزار واحد تحویل داده شده و مابقی تا شش ماه آینده و پایان عمر فعالیت دولت به اتمام رسیده و آماده بهره برداری می شود.

وی با اشاره به بهره برداری هزار واحد مسکونی روستایی در سفر دو روزه به استان آذربایجان غربی، گفت: هم اکنون مراحل احداث سه هزار واحد مسکن محرومان در استان آغاز شده و  این واحدها تا پایان شش ماهه آینده تحویل محرومان و نیازمندان می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی ۳۳ پروژه با یک هزارو ۹۱۰ میلیارد تومان اعتبار در استان، گفت: همزمان عملیات اجرایی ۲۲ طرح تولیدی نیز با صرف ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی آغاز شده که تمام این طرح ها تا پایان فعالیت دولت به بهره برداری می رسد.

کلید ۲ هزار خانوار زلزله زده قطور خوی تحویل داده شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از اتمام و بهره برداری دو هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده قطور خوی ظهر امروز دوشنبه با حضور رئیس سازمان برنامه وبودجه خبر داد.

محمود بدلی نیز در آیین بهره برداری از دو هزار واحد مناطق زلزله زده قطور خوی، افزود: واحدهای افتتاح شده هر کدام به طور میانگین در ۶۰ مترمربع احداث شده اند که با پرداخت ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و بلاعوض در ۲۶ روستای بخش و شهر قطور به بهره برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: از سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی که عملیات بازسازی آنها آغاز شده است، دو هزار واحد به طور کامل به اتمام رسیده و بهره‌برداری شده است.

بدلی بیان کرد: همچنین از مجموع واحدهای در حال بازسازی برای سه هزار و ۲۹۵ واحد فوندانسیون ریزی، سه هزار و ۴۲ واحد اسکلت بندی و ۲ هزار و ۸۰۰ واحد دیوار ساخته شده است.

عملیات بازسازی ۱۵۰۰ واحد مسکونی مناطق زلزله زده قطور در حال اتمام است
وی با بیان اینکه عملیات بازسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده دیگر نیز در مرحله دیوارکشی و پوشش سقف قرار دارد، افزود: مجموع اعتبارات و تسهیلات بازسازی مصوب مناطق زلزله زده قطور در هیئت دولت  بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: این تسهیلات در بخش‌های احداث و تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری، تامین لوازم معیشتی خانگی و سرمایه‌ای و  احداث جایگاه دامی در اختیار متقاضیان خسارت دیده قرار می‌گیرد.

بدلی بیان کرد: برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری ۵٠ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیون تومان در روستا و ١٢ میلیون تومان در شهر بلاعوض پراخت شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این سفر همچنین اهدای هزینه تامین یک هزار راس دام سبک را به روستائیان مناطق زلزله زده قطور وعده داد.

کد خبر: ۷۱٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha