۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
۲۵۴ هزار تن کالا از استان سمنان به سایر کشورهای خارجی صادرشد
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

۲۵۴ هزار تن کالا از استان سمنان به سایر کشورهای خارجی صادرشد

سمنان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۲۵۴ هزار تن کالا از این استان به سایر کشورهای خارجی صادرشده است، گفت: این میزان صادرات ۲۹۴ میلیون دلار برای استان ارزآوری داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه‌دل پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صمت استان سمنان ضمن بیان اینکه طی یک سال گذشته ۲۵۴ هزار تن کالا از این استان به سایر کشورهای خارجی صادرشده است، اظهار داشت: ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی ۲۹۴ میلیون دلار بود.

وی با اشاره به اینکه سود سوزآور، کابل زمینی، کربنات دی سدیم، محصولات یک‌بارمصرف، هیدروکربن سبک و کابل از بیشترین کالاهای صادراتی استان محسوب می‌شود، افزود: سیلیسیوم، کولرآبی، پودر لباس‌شویی، شیرینی و شکلات، قطعات و اجزا از آهن و فولاد و غیره از دیگر کالاهایی است که در این مدت صادرشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر لزوم توسعه صادرات کالاهای داخلی برای ایجاد رونق و جهش تولید بیان کرد: کشورهای افغانستان، عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، چین، انگلستان، هند، کرواسی، صربستان هنگ‌کنگ، ارمنستان، آذربایجان، ایتالیا از کشورهای مهم مقصد در حوزه صادرات هستند.

تشنه‌دل بابیان اینکه در این مدت ۱۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۱ میلیون دلار به استان واردشده است، خاطرنشان کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، اجزا قطعات ترانسفورماتورها، پروپیلن، لقا کننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم‌کننده ولتاژ، روغن ترانسفورماتور و غیره بوده است.

وی بابیان اینکه در این مدت، سه هزار و ۵۵۹ فقره سفارش واردات کالا به ارزش ۶۰۹ میلیون دلار در استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: ۱۵۴ فقره کارت بازرگانی صادرشده است که ۱۱۰ فقره تمدید و ۴۴ فقره نیز ایجادی بوده است.

کد خبر: ۷۱٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha