۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
صادرات از گمرک اینچه برون از سرگرفته شد/تعطیلی بازارهای هفتگی ادامه دارد
معاون استاندار گلستان:

صادرات از گمرک اینچه برون از سرگرفته شد/تعطیلی بازارهای هفتگی ادامه دارد

گرگان- معاون اقتصادی استاندار گلستان گفت: ترکمنستان به دلیل شیوع بیماری کرونا مرزهای خود به روی ایران را بسته بود اما از روز گذشته (جمعه) صادرات از گمرک اینچه برون از سرگرفته شد.

ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در هفته گذشته با شیوع بیماری کرونا ترکمنستان مرزهای خود را به روی ایرانیان بسته و هر گونه صادرات به این کشور را ممنوع کرده بود.

وی افزود: از روز گذشته (جمعه) صادرات از گمرک اینچه برون از سرگرفته شد و صادرات مواد غیر خوراکی به ترکمنستان انجام می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به اینکه ترکمنستان صادرات مواد غذایی به این کشور را ممنوع کرده است، ادامه داد: در این مدت واردات کالا از ترکمنستان و مرز اینچه برون متوقف نشده اما تحت تاثیر عوامل موجود کاهش پیدا کرده بود و امید داریم تا چند روز آینده شرایط به حالت عادی بازگردد.

وی با بیان اینکه بازارهای هفتگی در استان همچنان تعطیل است، تصریح کرد: تا زمانی که ستاد کشوری و استانی مقابله با کرونا نظرشان این باشد که برای جلوگیری از شیوع بیماری تجمعات مردمی محدود شود بازارهای هفتگی و نمایشگاه‌های فروش بهاره در گلستان تعطیل است.

کریمی با این توضیح که تعطیلی بازارهای هفتگی به خاطر رعایت حال مردم و سلامت آن ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال بسته به شرایط کشور در مهار کرونا نسبت به تعطیلی بازارهای هفتگی در استان تصمیم گیری می‌شود.

وی بیان کرد: تا اطلاع ثانوی بازارهای هفتگی و نمایشگاه های استان تعطیل است؛ اگر بیماری مهار شود شرایط برگزاری نمایشگاه فروش بهاره در استان فراهم است.

کد خبر: ۷٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha