۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
تولید یک میلیون مسکن در کشور| آمار تصادفات اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

تولید یک میلیون مسکن در کشور| آمار تصادفات اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

اردبیل- بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی طرح جهش تأمین مسکن را با بررسی کامل در کمیسیون عمران آماده بررسی در صحن دارد که در قالب این طرح قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور تولید شود.

صدیف بدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تلاش مجلس بر این است تا در قالب این طرح علاوه بر تولید یک میلیون واحد مسکن در طول سال برای خانه‌دار کردن افراد فاقد سرپناه، ۶۰۰ هزار واحد حمایتی را نیز در کشور با کمک نهادها و تشکل‌های مردمی و خیرین اجرایی و عملیاتی کند.

وی ضرورت پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک صندوق مسکن را در اجرایی شدن این طرح یادآور شد و تصریح کرد: امیدواریم بعد از بررسی لایحه بودجه سال آینده طرح جهش تأمین مسکن در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب برسد.

امیدواریم بودجه‌ای متناسب با شرایط کشور و به صورت شفاف در منابع هزینه‌ای و درآمدی به تصویب برسد
عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه گفت: لایحه بودجه سال آینده از روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت که امیدواریم با اتمام کار کمیسیون تلفیق و همچنین کمیسیون‌های تخصصی که روی بودجه سال آینده چکش‌کاری کردند، در نهایت بودجه‌ای متناسب با شرایط کشور و به صورت شفاف در منابع هزینه‌ای و درآمدی به تصویب برسد.

بدری افزود: در بخش عمرانی بودجه کشور چندان رشد قابل توجهی را پیدا نکرده به طوریکه حتی نسبت به سال گذشته با سه الی چهار درصد کاهش تخصیص منابع عمرانی روبه‌رو خواهیم بود.
وی به برخی ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای پنهان در بودجه سال آینده اشاره کرد و ادامه داد: مجلس با بررسی دقیق این ردیف‌های هزینه‌ای و درآمدی پنهان سعی کرده تا به صورت شفاف همه موارد را در بودجه بیان کنند.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هشت ماه از فعالیت مجلس انقلابی یازدهم می‌گذرد و در این مدت یکی از طرح‌های خوب نمایندگان مجلس، طرح حمایت معیشتی از اقشار آسیب‌پذیر بوده که ۳۵ هزار میلیارد تومان برای این طرح تصویب شده است.

وی اضافه کرد: در کنار این طرح حمایت از سرمایه‌گذاران و همچنین تدوین طرح مالیات بر عایدات مورد توجه قرار گرفته تا برای مسکن، ارز، سکه و سایر حوزه‌ها این مالیات اخذ شود.

مسائلی که خارج از توان مدیریتی استان است، ما در کشور پیگیری کردیم
بدری بیان کرد:‌ در این هشت ماه بیش از ۱۲ مورد نطق اضطراری و تذکر به وزرا و رئیس جمهور را داشتیم و سعی و تلاشمان بر این بوده تا به عنوان مطالبه و خواسته مردم پیگیر مسائل معیشتی، بورس، مطالبات کشاورزان، تولیدکنندگان، فرهنگیان و اقشار مختلف مردم باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ بدون ملاحظات سیاسی سعی کردیم با حضور مستمر در جلسات علنی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس از فرصت پیش آمده برای بیان دغدغه‌ها و مشکلات مردم استفاده کرده و در کنار آن پیگیر مطالبات به حق مردم استان باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مسائلی که خارج از توان مدیریتی استان است، ما در کشور پیگیری کردیم و سعی و تلاشمان بر توسعه و افزایش توان اقتصادی استان در ارتباط با ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان بوده است.

برای بازآفرینی در مناطق فرسوده و همچنین حاشیه شهر تأمین اعتبار تا ۴۰ میلیارد تومان انجام شده است
بدری گفت: در این هشت ماه علاوه بر پیگیری تأمین اعتبار برای پروژه عظیم راه آهن اردبیل – میانه و اتمام ریل‌گذاری ۱۰۰ کیلومتر، سعی شده تا از منابع مختلف برای این پروژه تزریق اعتبار انجام شود که تا آخر امسال رقم اعتبار تخصیصی به راه‌ آهن به بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی ضرورت توجه به توسعه بزرگراه‌ها و همچنین عمران شهری را با احداث چهار تقاطع غیرهمسطح به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا یادآور شد و افزود: برای بازآفرینی در مناطق فرسوده و همچنین حاشیه شهر تأمین اعتبار تا ۴۰ میلیارد تومان انجام شده و در کنار آن برای توسعه فاضلاب شهرهای اردبیل و نمین در افق ۱۴۲۵ پیگیر تأمین منابع مورد نیاز از طریق بانک ملت و مسکن بوده‌ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در سفر وزرا که تا پایان امسال انجام خواهد شد، تزریق اعتبار به طرح‌های نیمه‌تمام به انجام رسیده و حضور شرکت سرمایه‌گذاری شستا و پگاه را برای اجرای طرح‌های صنایع فرآوری و تبدیلی در استان شاهد باشیم.

کد خبر: ۷۱٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha