۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
نسل جدید، توسعه و رشد اقتصاد ایران را محقق خواهند کرد
رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس:

نسل جدید، توسعه و رشد اقتصاد ایران را محقق خواهند کرد

رضاخواه، رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس با بیان اینکه آنچه به عنوان رشد و توسعه در اقتصاد انتظار داریم، قاعدتا توسط نسل جدید محقق خواهد شد، عنوان کرد: آنچه برای توسعه کشور لازم است، اصلاح سیاست گذاری‌ها است.

به گزارش بازار، مجتبی رضاخواه ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی متعددی که کشور با آن مواجه است، در عین حال گفت: در کنار این مشکلات یک واقعیت دیگر نیز وجود دارد؛ به آرامی راه‌های جدیدی برای توسعه اقتصادی در حال بروز و ظهور است.

وی به مقایسه انقلاب اسلامی ایران نسبت به چهار دهه قبل پرداخت و اظهار کرد: کشور از چهل سال پیش تا کنون بیشتر از قبل روی پای خود ایستاده است و نیازهای خود را تامین می‌کند.

رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس به مشکلات ناشی از تحریم‌ها اشاره و عنوان کرد: این مشکلات سبب شده است کم کم شاهد رشد شرکت‌های دانش بنیان و اقتصادی دیجیتال باشیم و امروز شرایطی در حال فراهم شدن است که سرعت توسعه رو به فزونی می‌رود.

رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه به عنوان رشد و توسعه در اقتصاد انتظار داریم، قاعدتا توسط نسل جدید محقق خواهد شد، بیان کرد: آنچه تاکنون در اقتصاد داشته‌ایم مانند صنایع پایین دستی نفت و پتروشیمی و صنایع معدنی و تولیدات کشاورزی، ظرفیت‌های زیادی دارند که به آرامی در حال رشد هستند.

وی ضمن اذعان به وجود ناکارآمدی‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون اقتصادی تصریح کرد: آنچه برای توسعه کشور لازم است، اصلاح سیاست گذاری‌ها است که بخشی از آن در نظام بانکی، بخشی دیگر در عرصه تولید و بخش دیگر در حوزه اداری است. اصلاحات در این بخش‌ها در حال انجام است و در حال حاضر زیرساخت‌های آن در حال آماده سازی است.

رضاخواه به بودجه سال آینده اشاره و عنوان کرد: برای اینکه به روند توسعه کشور در بودجه سال آینده کمک کنیم، قوانینی در کمیسیون تلفیق وضع کردیم که باعث سرعت بخشیدن به پیشرفت در حوزه‌هایی مانند اقتصادی دیجیتال و اقتصاد دانش بنیان کمک خواهد کرد.

وی سیاست‌های موجود را در تناقض با رشد و توسعه کشور دانست و گفت: همیشه دائم بر قطع صادرات مواد خام و نیمه خام تاکید کرده‌ایم اما در عین حال برای آن معافیت مالیاتی گذاشته بودیم که کاملا در تناقض هستند و به طور مشخص این معافیت را در بودجه سال ۱۴۰۰ لغو کردیم.

کد خبر: ۷۱٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha