۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
فعالیت ۹ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در بهار
مدیر جهاد کشاورزی بهار خبر داد:

فعالیت ۹ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در بهار

همدان - اکبری، مدیر جهاد کشاورزی بهار از فعالیت ۹ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: تشکیل این صندوق‌ها به دلیل توسعه کسب و کار زنان روستایی و مشارکت آنان در بهبود اقتصاد خانواده اهمیت دارد.

عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار از فعالیت ۹ صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: تشکیل این صندوق‌ها به دلیل توسعه کسب و کار زنان روستایی و مشارکت آنان در بهبود اقتصاد خانواده اهمیت دارد.

وی افزود: هدف از تأسیس این صندوق‌ها تقویت و توانمندسازی زنان روستایی در زمینه‌های مختلف کشاورزی و افزایش درآمد خانوارهای کم در آمد از طریق پرداخت وام‌های کوچک برای انجام فعالیت‌های درآمدزا است.

اکبری بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال برای زنان روستایی و توسعه صنایع کوچک و خانگی خاص زنان روستایی، کاهش مهاجرت از روستا، کاهش فقر و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان در روستا را از دیگر اهداف راه اندازی این صندوق‌ها برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار یادآور شد: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی تاکنون در روستاهای سلیمان آباد ، چوتاش ، سیمین ، گنده جین ، گنبدان و زاغه از توابع این شهرستان تشکیل شده که در حال فعالیت نیز هستند.

اکبری اظهار کرد: به منظور ارتقای مهارت‌های زنان روستایی عضو این صندوق‌ها و آموزش اصولی کارآفرینی، کارگاه‌های آموزشی متعدد با عنوان مهارت‌های زندگی شغلی و مهارت‌های کسب و کار ویژه اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد و تسهیل گران زنان روستایی توسط کارشناسان این مدیریت در روستاهای حوزه عمل اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار یادآور شد: تشکیل این صندوق‌ها به دلیل توسعه و بهبود کسب و کار زنان روستایی و مشارکت آنان در بهبود اقتصاد خانواده بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند منجر به رونق تولید در منطقه شود.

کد خبر: ۷۱٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha