۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
چین، اصلی ترین مشتری نفت در سال ۲۰۲۱

چین، اصلی ترین مشتری نفت در سال ۲۰۲۱

توسعه ظرفیت پالایشگاهی بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، چین، حتی در شرایطی که تقاضای نفت خام جهانی در همه جا کاهش یافته است، باعث تقویت تقاضای نفت جهانی شده است.

به گزارش بازار، توسعه ظرفیت پالایشگاهی بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، چین، حتی در شرایطی که تقاضای نفت خام جهانی در همه جا کاهش یافته است، باعث تقویت تقاضای نفت جهانی شده است.

توسعه ظرفیت پالایشگاهی در چین به ویژه در ۵ سال اخیر که دولت چین به پالایشگاه‌های خصوصی سهمیه‌ای برای واردات نفت داده است باعث افزایش تولید سوخت این کشور و افزایش صادرات سوخت به کشورهای منطقه شده است.

طبق گزارش منتشر شده در کنفرانس آرگوس، ظرفیت پالایشگاهی چین در آینده نزدیک کاهش نخواهد یافت چراکه دولت برای تضمین سود تولیدکنندگان سوخت در داخل قیمت‌ها را بالا برده است.

در این گزارش تاکید شد: به نظر نمی‌رسد مقامات چین کنترل قیمت‌های محصولات سوختی را رها کنند. رشد ظرفیت تولید پالایشگاه‌ها و قیمت تضمینی محصولات سوختی در چین حتی در زمان بحران کرونا باعث شد تا تقاضای نفت خام در بزرگترین واردکننده نفت جهان رشد کند.

آراگوس با اشاره به داده‌های اداره ملی آمار چین اعلام کرد: در سال ۲۰۲۰ تولید پالایشگاهی چین یا ۳.۲ درصد جهش نسبت به سال گذشته به ۶۷۴.۴۱ میلیون تن معادل ۱۳.۵۱ میلیون بشکه در روز رسیده است

کد خبر: ۷۰٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha