۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
«باغ الگویی و تحقیقاتی بادام» در زنجان آماده سازی شد
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

«باغ الگویی و تحقیقاتی بادام» در زنجان آماده سازی شد

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: باغ الگویی و تحقیقاتی بادام از ارقام مختلف تجاری و دیرگل در شهرستان خرمدره استان زنجان آماده سازی شد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی زنجان، جواد تاراسی با بیان اینکه باغ الگویی و تحقیقاتی بادام از ارقام مختلف تجاری و دیرگل در شهرستان خرمدره استان زنجان آماده سازی شد، گفت: همزمان با کاشت ۲۰۰ هکتاری باغ گردوی مدرن با ارقام دیر گل، پروژه تحقیقاتی تحت عنوان (پروژه ملی خاص در خصوص مطالعه بر روی ۶۰ رقم از ارقام بادام دیرگل) در مجتمع کشت و صنعت خرمدره با همکاری موسسه علوم تحقیقات باغبانی در سطح ۶ هکتار هم آماده سازی شده است.

وی با بیان اینکه این ارقام کشت شده ارقام دیربرگ و مقاوم به سرمای دیررس بهاره هستند، اظهار کرد: شهرستان خرمدره ۵۵۰ هکتار باغ گردوی بارور و ۶۰ هکتار باغ غیر بارور دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه یک هزار و ۱۹۴ هکتار از باغات استان زنجان از سنتی به مدرن تغییر یافته است، گفت: عملکرد محصول در باغات مدرن دو تا پنج برابر باغات سنتی است.

تاراسی تاکید کرد: در باغات مدرن برای افزایش بهره وری و کیفیت محصولات همچون سیب از درختان پایه کوتاه، کشت بافتی و بذری در درختان گردو با سرشاخه کاری و تعویض تاج درخت و کشت ارقام دیر گل ده و در باغات زیتون از اصلاح درختان قدیمی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه شش باغ مدرن در استان زنجان با هدف افزایش بهره وری و کیفیت محصولات کشاورزی ایجاد می شود، گفت: بیشترین وسعت باغات مدرن در شهرستان‌های سلطانیه ، خرمدره و طارم ایجاد شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت: محصولات باغات مدرن استان شامل زیتون ،گردو ،بادام ،سیب، به ،هلو ،شلیل و گلابی است.

کد خبر: ۷۰٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha