۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد

تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان

همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: برای تحقق رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو، ۱۵ هزار میلیارد تومان تامین مالی برای خودروسازان انجام شده است.

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی در حاشیه بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما به سهم خود هم در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار و هم در خود بانک مرکزی تصمیماتی در این باره گرفتیم، افزود: از این میزان منابع، ۱۰ هزار میلیارد تومان را از طریق گام (گواهی اوراق مولد) و حدود ۵ هزار میلیارد تومان را هم از اعتبار بانک‌ها برای دو خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه با روش‌های غیرتورمی یعنی انتشار اوراق موقت گام (گواهی اوراق مولد) می‌توانیم کل زنجیره تولید را از ابتدا یعنی از مواد اولیه تا فروش خودرو تحت پوشش قرار دهیم گفت: با اوراق مرابحه و سایر روش‌ها سعی می‌کنیم این خودروسازان از نظر منابع مالی مشکلی نداشته باشند.

همتی افزود: روند کار در خودروسازی ایران خودرو خوب است وخودروهایی هم اکنون تولید می‌شوند که بیش از ۹۲ درصد ساخت داخل هستند و به این ترتیب وابستگی‌های ارزی به حداقل رسیده است.

وی گفت: امیدوارم با این نهضتی که شروع شده و حمایت‌های مسئولان و وزارت صمت در آینده نزدیک، به بار نشستن تلاش‌های شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های وابسته به صنایع دفاعی و همه قطعه‌سازان برای داخلی سازی قطعات را شاهد باشیم.

کد خبر: ۷۰٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha