۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
شالیکاران مازندرانی از قیمت برنج رضایت ندارند
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

شالیکاران مازندرانی از قیمت برنج رضایت ندارند

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه قیمت برنج هنوز قابل قبول نیست، گفت: شالیکاران مازندرانی از قیمت برنج رضایت ندارند.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هنوز تولیدکننده و برنج کار از قیمت این محصول رضایت ندارد، گفیت: قیمت برنج در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی قابل قبول نیست.

وی با اظهار داشت: پیش بینی می شود تغییر قیمت برنج طی دو ماه آینده صورت می گیرد و قیمت برنج اکنون پایین تر است.

وی مکانیزاسیون و توسعه ضریب آن، تهیه بذر استاندارد و گواهی شده و نوسازی کارخانجات شالیکوبی در استان امری الزامی است، گفت: راه اندازی سیلوهای بزرگ و ذخیره سازی شلتوک برنج در استان می تواند میزان تولید را افزایش دهد.

شهیدی فر با اشاره به ساخت سیلوی برنج با ظرفیت ۵۰ هزار تن در استان گفت: برای ساخت این طرح سرمایه گذار وجود دارد و به زودی این طرح اجرایی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: صاحب سیلو نیز با سرمایه گذاران دیگر اقدام به سرمایه گذاری مشترک می کند و راه اندازی سیلو سبب می شود تا تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد و قیمت تعدیل شود.

وی گفت: ساخت سیلوی ذخیره برنج در دو نقطه شرق و غرب طراحی شد و پیش بینی می شود تا فصل برداشت آینده برنج پروژه ساخت سیلو در استان راه اندازی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران استفاده از پهبادهای کشاورزی را از دیگر طرح های برای توسعه ضریب مکانیزاسیون بیان کرد و گفت: بیش از ۵۰ نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی، متقاضی دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای خرید پهباد شدند و این طرح را می توان در مبارزه با آفات و علف های هرز و بیماری ها بهره گیری کرد.

کد خبر: ۷۰٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha