۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
فرصت یک‌ماهه بانک مرکزی به صاحبان حساب‌های بانکی فاقد هویت
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد

فرصت یک‌ماهه بانک مرکزی به صاحبان حساب‌های بانکی فاقد هویت

همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفت: برای صاحبان حساب‌های بانکی فاقد هویت، فرصت یکماهه در نظر گرفتیم تا هویت خود را برای نظام بانکی اثبات کنند.

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی در حاشیه بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که مسدود شدن حساب‌ها و کارت‌های بانکی برای اتباع افغانی مشکلاتی را ایجاد کرده افزود: برای ما بحث ایرانی و افغانی مطرح نیست، بلکه می‌گوییم کارتی که هویت ندارد نباید تراکنشی انجام دهد.

همتی گفت: هم اکنون برای اتباع غیرایرانی فرصت یکماهه از بانک‌های عامل که دو بانک آن مهم بودند درخواست کردیم تا افراد بتوانند شناسه ملی را برای شرکت‌ها، شماره ملی را برای افراد حقیقی و کد صادره وزارت کشور برای مهاجرین را به نظام بانکی ارائه کنند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: هم اکنون حساب‌های فاقد هویت را در ساتنا مسدود کردیم و در ساتنا هیچ تراکنشی که هویت نداشته باشد انجام نمی‌شود.

همتی گفت: اگرچه افراد دارای حساب فاقد هویت نمی‌توانند تراکنشی انجام دهند،، اما برای عملیات داخل هر بانک از بانک‌ها در خواست کردیم تا فرصت یکماهه را برای این قبیل مشتریان در نظر بگیرند.

وی افزود: از این رو، افراد در یک ماهی که فرصت دارند تعیین تکلیف کنند و به محض اینکه شماره هویتی را ارائه کنند کارت آن‌ها دوباره فعال می‌شود، البته این فعال شدن یکماهه برای این است تا صاحبان حساب‌ها مشکلات خود را حل کنند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: وقتی همه حساب‌ها دارای هویت شود تراکنش حساب‌ها رصد می‌شود و سازمان امور مالیاتی نیز اگر اطلاعاتی از هر تراکنشی و برای هر رقمی به بالا بخواهد در اختیارش قرار خواهیم داد، ضمن اینکه هم اکنون سازمان امور مالیاتی اطلاعات تراکنش‌های ۵ میلیارد تومان به بالا را می‌خواهد که ما هم در اختیارش قرار می‌دهیم.

همتی افزود: بحث اساسی این است که در هیچ جای دنیا بدون داشتن شماره هویتی و شناسایی هویت، هیچ بانکی اجازه نقل و انتقال پول را ندارد، ما هم مجبوریم که امسال این قضیه را ریشه کن کنیم تا کارت‌ها و حساب‌های فاقد هویت امکان جابه جایی پول نداشته باشند.

کد خبر: ۷۰٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha