۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
 اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم بهمن‌ ۱۳۹۹
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته دوم بهمن‌ ۱۳۹۹

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از نرخ رشد اقتصادی جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، کاهش کم‌سابقه تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال ۲۰۲۰ و میزان تولید فولاد خام در جهان طی سال ۲۰۲۰ جزو مهم‌ترین آمارهای تجاری و اقتصادی منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۵.۵ و ۴.۲ درصد
صندوق بین‌المللی پول: با توجه به چشم‌انداز افزایش فعالیت‌های اقتصادی در جهان طی ماه‌های آتی به دلیل آغاز واکسیناسیون جهانی برای مهار ویروس کرونا و همچنین تداوم سیاست‌های انبساطی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در اقتصادهای بزرگ جهان پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد جهانی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب با نرخ ۵.۵ و ۴.۲ درصد رشد کند.

۱۸۶۴ میلیون تن
ورلد استیل: تولید فولاد خام در جهان طی سال ۲۰۲۰ با کاهش ۰.۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۱۸۶۴ میلیون تن رسیده است.

۲۳ درصد
کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد) : ارزش تجارت خدمات در جهان طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن ۲۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۸.۸ درصد و ۲۵۵ میلیون شغل
سازمان بین‌المللی کار (ILO): در سال گذشته میلادی ساعات کاری در جهان تحت تأثیر بحران جهانی کرونا و محدودیت‌های وضع‌شده از سوی دولت‌ها برای مهار این بحران، به‌طور متوسط ۸.۸ درصد کاهش یافت که این میزان کاهش ساعات کاری معادل از دست رفتن ۲۵۵ میلیون شغل تمام‌وقت است.

۲.۳ میلیارد دلار
بلومبرگ: پیتر اسیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان، در یک نشست خبری اعلام کرد که گروه تجاری SK که یکی از بزرگترین شرکت‌های خوشه‌ای کره جنوبی به شمار می‌رود، قصد دارد ۲.۳ میلیارد دلار برای احداث یک کارخانه باتری‌سازی بزرگ در مجارستان سرمایه‌گذاری کند. این شرکت کره‌ای پیش از این دو کارخانه باتری‌سازی در مجارستان احداث کرده است.

۱۱۱.۴ میلیارد دلار

بلومبرگ: شرکت اپل در سه‌ماهه نخست سال مالی جدید خود (سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰) حدود ۱۱۱.۴ میلیارد دلار درآمد داشته است که کسب این میزان درآمد طی یک دوره سه‌ماهه در تاریخ شرکت اپل بی‌سابقه بوده است.

۲ درصد

بلومبرگ: کارمن راینهارت، اقتصاددان ارشد بانک جهانی، می‌گوید اگر توزیع واکسن در جهان با سرعت بیشتری انجام نشود، نرخ رشد تولید ناخالص جهان در سال جاری میلادی می‌تواند به کمتر از ۲ درصد تنزل یابد. بانک جهانی در گزارش اخیر خود نرخ رشد اقتصادی جهان را ۴ درصد پیش‌بینی کرده است.

۳.۵ درصد
آسوشیتد پرس: اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ تحت تأثیر بحران کرونا ۳.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کوچکتر شده است. این بدترین عملکرد اقتصاد آمریکا از سال ۱۹۴۶ تاکنون به شمار می‌رود.

۹.۵ میلیون دستگاه خودرو
رویترز: شرکت خودروسازی تویوتا در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۹.۵ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان به فروش رسانده است که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۱۱.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. البته با توجه به افت شدیدتر فروش گروه خودروسازی فولکس‌واگن، شرکت تویوتا توانسته است رتبه اول فروش را در میان شرکت‌های خودروسازی جهان در سال ۲۰۲۰ از آن خود کند.

۱۱.۲ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت فیس‌بوک در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۱.۲ میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۹ افزایش چشمگیر ۵۳ درصدی نشان می‌دهد.

۴۳.۱ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): درآمد شرکت مایکروسافت در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۹ به ۴۳.۱ میلیارد دلار رسیده است.

۵۰ درصد
یورو استات: بر اساس یک نظرسنجی که اخیراً در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا صورت گرفته است، حدود ۵۰ درصد از شهروندان اروپایی اجازه نمی‌دهند که از اطلاعات شخصی آنها برای اهداف تبلیغاتی شرکت‌ها استفاده شود.

کد خبر: ۷۰٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha