۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
۲۱ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در ۴ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد
در دهه فجر امسال؛

۲۱ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در ۴ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد

وزارت نیرو در چهل و دومین فجر پیروزی انقلاب اسلامی ۲۱ پروژه بزرگ به ارزش هشت هزار و ۵۴۸ میلیارد تومان در چهار استان کشور را با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح می‌کند.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، امسال هم‌زمان با دهه فجر، چهار استان خراسان شمالی، کردستان، اردبیل و فارس میزبان هفته‌های سی‌ونهم و چهلم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران هستند که در این برنامه‌ها، ۹ پروژه در صنعت آب و ۱۲ پروژه نیز در صنعت برق افتتاح می‌شود.

فردا یکشنبه دوازدهم بهمن‌ماه همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن و در هفته سی و نهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، پروژه واحد شماره ۳ بخش بخار سیکل ترکیبی شیروان در استان خراسان شمالی افتتاح می‌شود.

همچنین در استان کردستان ۷ پروژه برقی شامل یک نیروگاه مقیاس کوچک، ۴ پروژه تامین برق و دو پروژه احداث خطوط برای تامین برق پایدار برای مشترکان، کاهش تلفات و خاموشی‌ها افتتاح خواهد شد؛ در این استان ۵ پروژه صنعت آب شامل سد رَمِشت، دو پروژه شبکه‌های آبیاری و زهکشی و دو پروژه تصفیه‌خانه آب و فاضلاب نیز در شهرهای سقز و کامیاران به بهره‌برداری می‌رسد.

بیست و یکمین روز بهمن‌ماه و در نهمین روز گرامیداشت دهه فجر نیز پروژه "بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان" در استان اردبیل به‌منظور افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور در قالب هفته چهلم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح می‌شود.

در این هفته از پویش، ۳ پروژه صنعت برق شامل دو نیروگاه خورشیدی، یک پروژه مدیریت شبکه توزیع و ۲ پروژه آبی شامل دو سد تنظیمی ملاصدرا و تَنگ‌خُمار در شهرستان‌های اقلید و فسا افتتاح خواهد شد. همچنین پروژه تصفیه‌خانه آب در شهرستان فسا و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید صدرا با هدف استفاده مجدد از پساب و تامین آب شرب و صنعت این استان به‌بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۷۰٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha