۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
سیاست‌های تحریم اقتصادی آمریکا از طریق خوزستان شکست خورد
معاون اول رئیس جمهور در آبادان؛

سیاست‌های تحریم اقتصادی آمریکا از طریق خوزستان شکست خورد

آبادان- جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفت: بندر استراتژیک امام خمینی(ره) در شرایط سخت تحریم اقتصادی نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی مردم داشته و راهبرد اصلی برای شکست سیاست‌های تحریم آمریکا بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در آئین افتتاح طرح‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی آبادان اظهار کرد: بندر امام خمینی (ره) شاهراه اصلی واردات و صادرات کشور است.

وی تاکید کرد: بندر استراتژیک امام خمینی(ره) در شرایط سخت تحریم اقتصادی نقشی مهمی در تامین کالاهای اساسی مردم داشته و راهبرد اصلی برای شکست سیاست‌های تحریم آمریکا بوده است که از این بندر مهم بازدید خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: حجم صادرات و واردات در ۱۰ ماهه سال جاری قابل توجه است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه صادرات غیر نفتی کسری صادرات نفتی را جبران و ارز کالاهای اساسی را تامین کرد، افزود: در نشست هفته قبل هیات دولت ۵۲۰ میلیارد تومان تسهیلات  با سود پایین برای واحدهای آسیب دیده از آبگرفتگی‌های امسال ماهشهر و بندر امام تصویب  و امروز ابلاغ شد.

وی با اشاره به مشکلات سیل اخیر توضیح داد: آبگرفتگی‌های اخیر در ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) خساراتی به مردم وارد کرد که دولت در نشست چهارشنبه هفته قبل  برای چهار هزار واحد خسارت دیده در این منطقه ۷۸۰ میلیارد تومان کمک بلا عوض تصویب کرد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: همچنین مصوب شد ۳۰۰میلیارد تومان به وزارت نیرو، شهردارهای اهواز و چمران اختصاص یابد تا مشکلات فاضلاب این مناطق که در اثر آبگرفتگی‌های اخیر حادث شده نیز برطرف شود.

لازم به ذکر است، معاون اول رئیس جمهور شنبه به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی استان و همچنین پیگیری طرح‌های در دست اجرا در استان خوزستان وارد فرودگاه بین المللی آبادان شد.

کد خبر: ۷۰٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha