۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
بسترسازی برای توسعه صادرات مصنوعات طلا و نقره
رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری مطرح کرد

بسترسازی برای توسعه صادرات مصنوعات طلا و نقره

آقامحمدی، رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، سیاست گذاری برای توسعه این صنعت را منوط به جمع بندی سند راهبردی و بسته حمایتی فلزات گرانبها اعلام کرد و گفت: برای توسعه این صنعت باید زیرساخت ها و مشوق های لازم برای حضور واحدهای تولیدی و صادراتی در نمایشگاه های بین المللی و تشکیل نمایشگاه های تخصصی واختصاصی در داخل و خارج فراهم شود.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علی آقامحمدی در دومین نشست زنجیره صنعت فلزات گرانبها که با حضور تشکل های تخصصی این صنعت برگزار شد، بیان کرد: ساماندهی صادرات مصنوعات طلا ونقره در سطح کلان برای توسعه صنعتی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و باید به این سمت حرکت نماییم که صادرات در این صنعت تقویت شود. در این راستا سازمان توسعه تجارت محور اصلی خواهد بود وسایر دستگاه های مرتبط اعم از بانک مرکزی، گمرک و... نکات راهبردی برای تدوین برنامه اجرایی توسعه صادرات ارائه نمایند.

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به تدوین پیش نویس بسته سیاستی –حمایتی توسط وزارت صمت و سند راهبردی توسط تشکل های تخصصی افزود: همه موضوعات مرتبط با این صنعت باید در قالب یک سند تجمیع و به صورت یکپارچه با محوریت جهش تولید و توسعه صادرات نهایی شود.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی واحدهای زنجیره صنایع فلزات گرانبها وگوهر سنگ خاطر نشان کرد: ایجاد شهرک تخصصی فلزات گرانبها نیز باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد و تمهیداتی برای تسهیل ورود وخروج صنعتگران این بخش در نظر گرفته شود.

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در حوزه توسعه تکنولوژی و توانمندسازی نیروی انسانی این بخش نیز نکاتی را ارائه کرد و گفت: برای ارتقاء توانمندی های صنعتگران این بخش بهتر هست معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، پنجره واحدی شکل بدهد و سایر دستگاه های مرتبط با معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری هماهنگ شوند.

آقامحمدی اظهار امیدواری کرد با تدوین سند راهبردی توسعه زنجیره صنعت فلزات گرانبها، بخش عمده ای از چالش های پیش روی این صنعت رفع خواهد شد و همه زنجیره در کنارهم توسعه خواهند یافت.

کد خبر: ۷۰٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha