۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
بدترین سقوط بازارها از ابتدای سال میلادی
در پایان معاملات هفته جاری رقم خورد؛

بدترین سقوط بازارها از ابتدای سال میلادی

بازارهای اروپایی و بازارهای آتی آمریکا در آخرین ساعات معاملات هفتگی با روند کاهشی رو به رو شدند در حالی که بازارهای آسیایی بیشترین افت هفتگی را در یک ماه گذشته به ثبت رساند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، هیجان خرده فروشی در وال استریت و فشار نقدینگی در بازار چین بر بازارها این دو کشور تأثیرگذار بوده و موجب افت شاخص ها در این دو کشور شده است.

به این ترتیب، شاخص آتی اس اند پی با افت ۱.۲ درصدی رو به رو شد و شاخص نزدک نیز ۱.۴ درصد منفی شد. در ادامه شاخص آتی فوتسی لندن ۱.۴ درصد روند منفی را از خود به جای گذاشت و شاخص یورواستاکس در معاملات آتی با روند کاهشی ۱ درصدی معاملات را ادامه داد.

در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک یه غیر از ژاپن با کاهش ۰.۵ درصدی رو به رو شد و شاخص نیکی ژاپن با افت ۱.۶ درصدی همراه شد و افت یک هفتگی را از ابتدای سال میلادی تا به حال به نام خود به ثبت رساند.

کریس وستون، مدیر تحقیقات بازار در کارگزاری پپراستون در سیدنی در این خصوص اظهار داشت: کاملا رفتار عصبی در بازار دیده می شود و این رفتارها، به تصمیم سرمایه گذاران در خرید و فروش تأثیر داشته است. تغییر در تارگت ها، خرید و فروش های یک روزه و تغییرات پرتفو کاملا نشان دهنده این موضوع است.

این در حالی است که، در روز گذشته معاملاتی، افت شدید بازارهای آمریکا کاملا مشهود بود.

به گزارش سی ان بی سی، بازار آمریکا در معاملات روز پنجشنبه، با انتشار گزارشات عملکرد ناامیدکننده شرکت‌ها و پیش‌بینی افت بازار سهام، با سقوط سنگینی روبرو شدند.

گزارش عملکرد ضعیف سال ۲۰۲۰ بوئینگ باعث شد تا سهام این شرکت ۴ درصد سقوط کند. کارشناسان معتقدند رشد اخیر سهام آمریکا در حدی سریع بوده که قیمت‌های سهام را غیر واقعی ساخته است و سرمایه‌گذاران با فروش سهام برای تثبیت سود خود باعث سقوط بازار شده‌اند

کد خبر: ۷۰٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha