۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
طرح‌های عمرانی فرودگاه آبادان با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می‌شود

طرح‌های عمرانی فرودگاه آبادان با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می‌شود

آبادان- طرح‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی آبادان با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مقرر شده است صبح شنبه ۱۱ بهمن ماه، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در سفر به آبادان طرح‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی آبادان را افتتاح کند.

فرودگاه بین‌المللی آبادان جزو اولین فرودگاه‌های کشور است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به ‌دلیل وجود پالایشگاه احداث شد و با رونق گرفتن شهرهای آبادان و خرمشهر این فرودگاه نیز توسعه یافت تا جایی‌ که نخستین پروازهای خارجی از مهرآباد و سپس آبادان در نیمه دوم سال ۱۳۲۸ آغاز شد.

کویت ایرویز، کی ال ام هلند، بریتیش ایرویز انگلیس، لوفت هانزای آلمان، مالتای مالت، سوئیس ایرویز سوئیس، اسکاندیناوی ایر اسکاندیناوی و آلیتالیای ایتالیا برخی از شرکت‌های هواپیمایی فعالی بودند که پروازهایشان تا قبل از جنگ تحمیلی در فرودگاه بین‌المللی آبادان نشست و برخاست داشت و با وجود ظرفیت بالای اقتصادی، گردشگری و درمانی در شهرهای آبادان و خرمشهر باید رویکرد و برنامه جهانی برای این فرودگاه مهم در نظر گرفته می‌شد.

اقدامات عمرانی
تفاهم‌نامه مشارکتی ۵۰ درصدی بین سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌های کشور برای توسعه فرودگاه منعقد و ترمینال جدید مسافری این فرودگاه احداث و آماده بهره‌برداری شد.

بهسازی ساختمان اداری شامل تعویض سقف برج مراقبت پرواز، بهسازی و تغییر و تحول عظیم در پارتیشن داخلی ساختمان اداری در واحدهای مختلف، زیباسازی محوطه رو به روی ساختمان اداری، بهسازی و ترمیم آسفالت و فضای پارکینگ و سیستم روشنایی فرودگاه، بهسازی آسفالت محوطه رو به روی سالن فرودگاه، احداث جاده دسترسی به ترمینال جدید، بهسازی ترمینال قدیم، احیای بیش از ۱۰ هکتار فضای سبز فرودگاه، بهسازی واحد ایمنی و آتش نشانی فرودگاه، تغییر نما، دکوراسیون داخلی و تغییر کاربری فضاهای داخلی ترمینال، ساخت سر در ورودی فرودگاه و احداث ساختمان تاکسیرانی فرودگاه بخشی از طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه بین‌المللی آبادان است.

مساحت خالص ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی آبادان ۷ هزار و ۲۰۰ متر است که برای پروازهای داخلی در نظر گرفته شده و همچنین ترمینال قدیم نیز در اختیار پروازهای خارجی قرار می‌گیرد.

یکی از محورهای اقتصادی این فرودگاه، وجود بیزینس لانژ (B۲B) است که با توجه به وجود دو اتاق بازرگانی در منطقه آزاد اروند می‌تواند محل مناسبی برای انجام مذاکرات اقتصادی باشد.

کارگو نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است که می‌تواند در امر صادرات از طریق خط هوایی و ارزآوری تاثیر کلان داشته باشد.

کد خبر: ۷۰٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha