۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
اصلاح برآوردهای مالیاتی در بودجه توسط مجلس
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد

اصلاح برآوردهای مالیاتی در بودجه توسط مجلس

حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از اصلاح برآوردهای مالیاتی در بودجه توسط مجلس خبر داد.

به گزارش بازار، سیدشمس الدین حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس با إیجاد تغییرات در حوزه مالیات‌هایی مانند مالیات واحدهای تولیدی، مالیات بر حقوق و دستمزد، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر خانه‌های خالی، إصلاحاتی در حوزه برآوردهای مالیاتی انجام داده است.

وی افزود: یکی از پایه‌های درآمدی دولت در بودجه، مالیات است و مجلس در فصل بودجه به تغییراتی در این حوزه پرداخته است.

حسینی ادامه داد: در مصوبه تلفیق، دو تغییر عمده یکی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده و دیگری در خصوص مالیات بر حقوق ورودی کالاهای وارداتی، انجام شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مالیات بر ارزش افزوده در بودجه با در نظر گرفتن وضعیت کرونایی ذکر شده بود، اما در کمیسیون تلفیق رقم مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را با فرض پشت سرگذاشتن شرایط کرونایی و در نتیجه آن، افزایش میزان مصرف، اصلاح کردیم.

حسینی افزود: عددی که برای دریافت مالیات از طریق مالیات بر ارزش افزوده پیش بینی شده بود، حدود ۸۰ هزارمیلیارد تومان بود که این رقم در کمیسیون تلفیق در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تصویب شد.

وی با بیان اینکه دومین مورد اصلاحی در خصوص مالیات ها، مالیات بر حقوق ورودی کالاهای گمرکی بود گفت: در حقوق ورودی، دولت نرخ را بر مبنای نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفته بود، اما آن چه مجلس در نظر گرفت، نرخ پیش بینی شده در قانون گمرکی است از این رو نرخ حقوق ورودی را کاهش دادیم.

حسینی اضافه کرد: با اصلاح نرخ ارز برای ایجاد تعدیل، حقوق ورودی را از ۴ درصد به ۲ درصد کاهش دادیم ضمن اینکه سود بازرگانی هم در اختیار دولت است.

این عضو کمیسیون تلفیق گفت: از دیگر تغییراتی که در حوزه مالیات انجام شد، تصویب وضع مالیات بر خانه‌های خالی و تکمیل آن است.

وی افزود: یکی دیگر از موارد اصلاحی، اصلاح مالیات بر حقوق و دستمزد است که جدول معافیت‌ها را با رویکرد کمک به طبقات متوسط و متوسط رو به بالا مورد تجدیدنظر قرار دادیم.

حسینی گفت: مالیات بر واحدهای تولیدی نیز از ۲۵ واحد درصد سود به ۲۰ واحد درصد سود کاهش یافت.

وی افزود: اصلاحات و تغییراتی که در مصوبه کمیسیون تلفیق صورت گرفت بیشتر به سمت کاهش مالیات‌ها بوده، اما در کل، مجلس برآوردهای مالیاتی را تغییر داده است.

کد خبر: ۷۰٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha