۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
۲۱ هزار خانواده محروم خانه‌دار می‌شوند
معاون بنیاد مستضعفان:

۲۱ هزار خانواده محروم خانه‌دار می‌شوند

منصوری، معاون بنیاد مستضعفان جزئیاتی از تخصیص ۳ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در بزرگترین پروژه محرومیت زدایی این بنیاد را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از بنیاد مستضعفان، محسن منصوری معاون بنیاد مستضعفان در آیین افتتاح عملیات اجرایی بزرگترین پروژه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان، اظهار کرد: امروز بنیاد مستضعفان به یک سازمان بزرگ خدمت رسان در کشور تبدیل شده است و تعداد مناطق هدف طرح پیشرفت و آبادانی بنیاد مستضعفان از ۱۲ منطقه در سال گذشته، به ۲۸ منطقه در ۱۸ استان افزایش یافته است که بر اساس دستور رئیس بنیاد قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ بنیاد مستضعفان در همه استان های کشور حداقل یک منطقه آبادانی و پیشرفت خواهد داشت.

معاون بنیاد مستضعفان با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه های مردمی و جهادی در عملیات های محرومیت زدایی بنیاد گفت: ما در همه این استان ها حتی یک کارمند هم نداریم و تمام ماموریت ها توسط گروه های جهادی و مردمی انجام می شود که خروجی آن افزایش سرمایه اجتماعی بنیاد مستضعفان در سطح کشور است.

وی با اشاره به جزئیاتی از اعتبارات در نظر گرفته شده برای محرومیت زدایی در این مناطق افزود: در این عملیات ۶۳۸ میلیارد تومان در حوزه راه و زیرساخت، بیش از هزار میلیارد تومان در حوزه مسکن و خانه سازی، ۵۵۱ میلیارد تومان در حوزه آموززش و بهداشت و ۲۷۸ میلیارد تومان در حوزه فرهنگی، ورزشی و گردشگری اختصاص یافته است.

منصوری ادامه داد: علاوه بر این موارد نیز ۲۶۹ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و ۲۱۶ میلیارد تومان نیز در بخش تخصیص کمک های معیشتی اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به تاثیرات تخصیص این ۳ هزار میلیارد تومان در مناطق محروم کشور گفت: با اجرایی شدن این پروژه محرومیت زدایی، بیش از ۲۱ هزار خانه برای محرومین احداث خواهد شد؛ ۵۱ مرکز سلامت ساخته و ۸۲ مرکز تجهیز می شود؛ همچنین در حوزه آموزش نیز ۱۸۶۷ کلاس درس در قالب ۵۳۸ مدرسه احداث می شود و ۱۲۶۰ کلاس درس نیز تجهیز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این پروژه ۵۴۸ کیلومتر راه در مناطق محروم احداث می شود و ۱۸۴ زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی در مناطق محروم کشور ساخته خواهد شد.

منصوری خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد نیز ۳۳۰ روستای محروم به آب آشامیدنی سالم متصل می شوند و اقدامات بزرگی در حوزه اشتغال این مناطق انجام خواهد گرفت.

به گفته معاون بنیاد مستضعفان تا امروز ۵۵۰ میلیارد تومان از این پروژه ها به صورت ۱۰۰ درصد اجرا شده که امروز افتتاح می شود.

منصوری در پایان با اشاره به اینکه این موارد تنها بخشی از اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت زدایی است گفت: علاوه بر این، بنیاد مستضعفان به دنبال راه اندازی نهضت قرض الحسنه در کشور است و تا امروز بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان قرض الحسنه به محرومان پرداخت شده و برای امسال ظرفیتی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه در بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۷۰٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha