۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
برنامه ریزی برای ارتقای زیرساخت و پوشش اینترنتی ۱۰۰ روستا در استان همدان
مدیرکل ارتباطات و فناوری همدان خبر داد:

برنامه ریزی برای ارتقای زیرساخت و پوشش اینترنتی ۱۰۰ روستا در استان همدان

همدان - مدیرکل ارتباطات و فناوری همدان از برنامه ریزی برای ارتقای زیرساخت و پوشش اینترنتی ۱۰۰ روستا در استان همدان خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای ۱۵ روستا انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مجتبی ساکی ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش پرت‌های تلفن ثابت در استان‌ همدان اظهار کرد: در حوزه اینترنت موبایل در روستاهایی که ۲G بود و فقط امکان مکالمه صوتی وجود داشت، ۳۰ سایت ارتقا یافت.

وی با اشاره به اینکه آخرین ارتقای سایت در روستای گنبد، سیمین، ابرو، حیران، نگارخاتون، جهان‌آباد و ینگیجه بود؛ گفت: در گنجینه، ارزانفود، نصیرآباد، تفریجان، فیض آباد، اصله، صادق‌لو و بارابند سایت جدید راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری همدان با اشاره به اینکه در صورت برخورداری از تجهیزات تا پایان سال کار را در روستای قلعه‌جوق، هیزج و ایوک انجام می‌دهیم اما در حال حاضر مشکل تجهیزات داریم عنوان کرد: تجهیزات موبایل و همراه اول استان هوآوی است و از چین وارد می شود و نسبت به تجهیزات اروپایی شرایط بهتری دارد.

وی با اشاره به اینکه در صورت دریافت تجهیزات تقویت ۵۰ سایت در استان همدان اولویت دارد که اگر آنها را انجام دهیم روستاهای بالای ۵۰ خانوار تقریبا زیرساخت لازم را خواهند داشت؛ گفت: ارتقای زیرساخت ۱۰۰ روستا در برنامه است که ۱۵ روستا انجام شده است.

جاده‌های همدان به اینترنت ۳G متصل هستند ضمن اینکه جاده‌های اطراف نیز پوشش اینترنتی دارند

ساکی بااشاره به اینکه جاده‌های همدان به اینترنت ۳G متصل هستند ضمن اینکه جاده‌های اطراف نیز پوشش اینترنتی دارند، گفت: اتوبان ساوه مشکل دارد که استان مرکزی باید در این زمینه اقدام کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز با بیان اینکه مشکل پوشش اینترنت در شرایطی که دانش‌آموزان نیاز به امکانات لازم برای تحصیل از راه دور دارند، باید حل شود؛ اظهار کرد: از لحاظ ارتباطی همدان مرکز منطقه غرب است و دفتر منطقه‌ای تمام اپراتورها در این منطقه است.

احمد حسین فلاحی گفت: در حال حاضر ۲۸ درصد درآمد اپراتورهایی مثل همراه اول، ایرانسل و مخابرات به عنوان حق‌السهم دولت به خزانه می‌رود که با مالیات و عوارض ۴۰ درصد می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: در حال حاضر کمیسیون تلفیق مصوب کرده عدد ۲۸ درصد به ۳۸ درصد افزایش یابد و از اپراتورها ۱۰ درصد اضافه حق دولت گرفته شود.

کد خبر: ۷۰٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha