۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
 معاملات بورس مازندران روی ریل صعودی
بازار بررسی کرد

معاملات بورس مازندران روی ریل صعودی

ساری- بررسی و تحلیل آمارها نشان می دهد پس از چند هفته رکود و ریزش، بازار بورس مازندران از سردی خارج شد و روی ریل صعود قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، برخی صاحبنظران این باورند که تغییرات صورت گرفته در سازمان بورس و اوراق بهادر تاحدودی می تواند اعتماد از دست رفته را بازار سرمایه و بورس برگرداند و در هفته اول، این بازار به برخی نمادها چراغ سبز نشان داد.

اوضاع بازار سرمایه در مازندران در هفته های گذشته روزبه روز بدتر از قبل می شد و بی اعتمادی به آن سبب شد تا درصد بالایی از سهامداران، اندک سرمایه مانده در این بازار گاو و خرسی را آن خارج کنند و به شیوه های سنتی سرمایه اندوزی روی آوردند.

در هفته جاری معاملات بورس در مازندران روی ریل صعودی قرار گرفت و به گفته علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران ۲۲۵ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۷۸۷ سهم به ارزش بیش از دو هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال در بورس استان داد و ستد شد.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۵۱ درصد از کل سهام مربوط به خرید و بقیه مربوط به فروش بوده است، ارزش سهام خریداری شده را هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال و ارزش سهام فروخته شده را هزار و ۸۲ میلیارد ریال بیان کرد.

بررسی نمادهای بورسی در مازندران نشان می دهد که در این هفته شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، صندوق پالایش یکم، پست بانک ایران، صنایع چوب خزر و کاسپین بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده اند.

شاخص قیمت نیز با ۲۳ هزار و ۷۷۱ واحد افزایش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۴۹ واحد رسیده است.

روند صعودی معاملات بازار بورس مازندران طی هفته جاری در حالی است که تحلیل های آماری بورس مازندران نشان می دهد میزان سرمایه گذاری و داد و ستد در بازار بورس استان طی یک ماه اخیر هر هفته روند نزولی را طی کرده بود و از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در هفته های ابتدایی دی ماه به هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تا هفته قبل رسیده بود که این هفته ۵۰۰ میلیون ریال رشد داشته است.

کد خبر: ۷۰٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha