۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
رئیس جدید سازمان بورس: اعتماد را به بورس باز می‌گردانیم| جایگاه بورس در اقتصاد کشور را بالاتر خواهیم برد
در مراسم تودیع و معارفه بیان شد؛

رئیس جدید سازمان بورس: اعتماد را به بورس باز می‌گردانیم| جایگاه بورس در اقتصاد کشور را بالاتر خواهیم برد

دهقان دهنوی گفت: بخشی از نوسانات ناشی از عوامل غیر اقتصادی بوده؛ عواملی که هیچ لزومی به تجربه کردنشان نبوده و باید سایه این عوامل غیر اقتصادی را از سر بازار سرمایه کم کنیم. به این ترتیب می توانیم در بازار سرمایه، بازیابی اعتماد را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، دهقان دهنوی رئیس جدید سازمان بورس گفت:  بعضی از نوسانات در بازار سرمایه اتفاق افتاده است. بخشی از این ناشی از عوامل اقتصادی بوده که آینده اقتصاد الان افق های روشنی را پیش روی ما گذاشته. اقتصاد الان دارد به ساحل آرامش می رسد. بنابراین ما انتظار داریم عوامل اقتصادی در روزهای آینده در آینه بازار سرمایه خودش را نشان بدهد.

دهنوی افزود: بخشی از نوسانات ناشی از عوامل غیر اقتصادی بوده؛ عواملی که هیچ لزومی به تجربه کردنشان نبوده و باید سایه این عوامل غیر اقتصادی را از سر بازار سرمایه کم کنیم. به این ترتیب می‌توانیم در بازار سرمایه، بازیابی اعتماد را داشته باشیم.

رئیس جدید سازمان بورس با بیان اینکه نکته مقابل، در مورد حساسیت زدایی از بازار سرمایه است، گفت:  ماهیت بازار سرمایه به دلیل شفافیتی که دارد، این هست که سیگنال های اقتصادی را خیلی سریع تر می گیرد. متاسفانه بعضی وقت ها این ها بر اثر رفتارهای هیجانی به بیش واکنشی تبدیل می شود. یعنی بیش از آنچه که یک عامل باید روی بازار تاثیر بگذارد، بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.

 دهنوی در ادامه افزود: جایگاه بازار سرمایه در سیاست گذاری اقتصادی، جزو برنامه های من است. بازار سرمایه آینه اقتصاد است و تحولات اقتصادی در آنجا شکل می گیرد. مگر غیر از این هست که ما در کشور به دنبال جهش تولید و افزایش سرمایه گذاری هستیم؟ غیر از این است که بزرگ ترین مشکل اقتصادی ما امروز رشد منفی سرمایه گذاری در کشور است؟ سرمایه گذاری در کجا شکل می گیرد؟ آیا می شود شرکت ها را با سیاست گذاری غلط، با دخالت، با قیمت گذاری، از توجیه پذیری اقتصادی خارج کنیم تا سرمایه جدید توجیه ورود به آن را نداشته باشد؟ چنین چیزی برای اقتصاد امکان پذیر نیست. اگر دنبال رشد اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری در کشور هستیم، مسیر آن از رشد و بالندگی و پویایی بازار سرمایه خواهد بود.

دهقان دهنوی  در پایان گفت: بازار سرمایه با وجود بیش از ۶۰۰ شرکت که بخش اعظمی از تولید ناخالص داخلی کشور توسط آن ها انجام می شود، جایگاهی بالاتر از این ها در انتظارش است.
اگر می خواهیم جهش تولید اتفاق بیفتد، اینجا باید خودش را نشان بدهد. اگر دنبال افزایش مشارکت عمومی و مردمی سازی اقتصاد هستیم، کدام صحنه اقتصاد حضور بیش از ۵۰ میلیون نفر را در خودش دارد؟ ،اگر می خواهیم شفافیت و رقابت پذیری در اقتصاد ما ارتقا پیدا کند، پیشرفته ترین شکل آن در بازار سرمایه است.

کد خبر: ۷۰٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha