۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
جزئیات توزیع لاستیک خودروهای سنگین تا پایان سال
مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری عنوان کرد

جزئیات توزیع لاستیک خودروهای سنگین تا پایان سال

جوان، مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری جزئیات توزیع ۲۶۵ هزار لاستیک خودروهای سنگین و نوسازی ناوگان تاکسی‌های برون شهری را تشریح کرد.

به گزارش بازار، داریوش باقر جوان مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری در ارتباط با بخش «روی خط خبر» شبکه خبر جزئیات توزیع ۲۶۵ هزار لاستیک خودروهای سنگین و نوسازی تاکسی‌های برون شهری را شرح داد و گفت: از سال ۹۷ سامانه‌ای برای عرضه لاستیک‌های وارداتی یا تولیدی بر اساس ارز ۴۲۰۰ تومانی ایجاد شد تا رساندن این لاستیک به دست مصرف کننده واقعی مدیریت شود.

باقر جوان افزود: ملاک توزیع لاستیک پیمایش است، یعنی براساس مقدار کیلومتر پیمایش شده و براساس بارنامه لاستیک تخصیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۷ سه میلیون ۱۸۲ هزار حلقه لاستیک وارد این سامانه شده که ۲ میلیون ۹۱۷ هزار حلقه از آن به دست مصرف کننده رسیده است و اکنون ۲۶۵ هزار حلقه لاستیک در سامانه موجود است که تا پایان سال، بر اساس ضوابط و نوبت تحویل می‌شود.

مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری درباره برنامه آینده تخصیص لاستیک خودورهای سنگین گفت: در ادامه بر اساس قول وزارت صمت لاستیک با ارز نیمایی در این سامانه عرضه خواهد شد. البته هم اکنون نیز همزمان در سامانه کالای وزارت صمت، لاستیک بر اساس ارز نیمایی قابل دریافت است.

باقر جوان درباره نحوه دریافت لاستیک گفت: درباره لاستیک‌های ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی رانندگان به سازمان راهداری مراجعه می‌کنند و در صورت وجود لاستیک حواله با ریز جزئیات صادر و راننده برای تحویل لاستیک به عامل فروش مراجعه می‌کند.

اما برای دریافت لاستیک بر اساس ارز نیمایی، بخش تایید احراز شرایط دریافت لاستیک مانند میزان پیمایش به وسیله سازمان راهداری و تحویل لاستیک در سامانه کالای وزارت صمت انجام می‌شود.

وی درباره قیمت این لاستیک‌ها نیز گفت: قیمت این لاستیک‌ها بر اساس ارز ۴۲۰۰ تومانی از حلقه‌ای یک میلیون و ۴۰۰ تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، ولی برای لاستیک‌های براساس ارز نیمایی مسلما قیمت‌ها با توجه به شناور بودن قیمت این ارز متفاوت است.

مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری در پایان درباره جزئیات نوسازی تاکسی‌های برون شهری اعلام کرد: امسال و سال آینده ۳ هزار دستگاه به تاکسی‌های برون شهری اضافه خواهد شد.

کد خبر: ۷۰٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یاس IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      0 0
      خیلی عالی هست