۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
سفال همدان در مسیر استانداردسازی قرار گرفته است
مدیرکل استاندارد استان همدان در گفتگو با بازار:

سفال همدان در مسیر استانداردسازی قرار گرفته است

همدان - مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان از استانداردسازی برخی محصولات کشاورزی، کاشی و سفال همدان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: طبق پیش بینی ها استانداردسازی این محصولات تا پایان سال به کمیته علمی ارسال و پس از طی مراحل نهایی به آن‌ها شماره استاندارد ملی اختصاصی داده خواهد شد.

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار بازار به استاندارد سازی محصولاتی چون گشنیز و رازیانه اشاره کرد و گفت: تولید این محصولات به عنوان گیاهان دارویی از ظرفیت ها و نقاط قوت استان همدان محسوب می شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی و نازک کاری چوب، آینه کاری، نقاشی و برجسته سازی، کاشی و سفال فرصت های مناسبی برای همدان ایجاد شده است، گفت: با استانداردسازی کالاهای ذکر شده می توان به ارزش افزوده آن ها اضافه کرد.

وی گفت: کارشناسان استاندارد استان همدان در حال انجام و نهایی کردن کارها در این زمینه هستند و پیش بینی این است که محصولات عنوان شده تا پایان سال به کمیته علمی معرفی و پس از طی مراحل نهایی به آن ها شماره استاندارد ملی اختصاصی داده شود.

وی در ادامه عنوان کرد: استاندارد سازی این محصولات به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و در حال به سرانجام رسیدن و نهایی شدن برند و استانداردسازی آن ها هستیم.

مددی با بیان اینکه در تلاشیم شناسنامه دار کردن محصولاتی از این قبیل را ادامه دهیم، گفت: این روند کمک شایان و قابل توجهی به برندسازی و افزایش سرعت توسعه اقتصادی و معرفی این محصولات به بازارهای داخلی و خارجی و بهبود زمینه برای صادرات آن ها دارد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه استانداردسازی محصولات کشاورزی به صورت تشویقی انجام می پذیرد، عنوان کرد: توجه به موضوع استاندارد نیازمند فرهنگسازی و مشارکت مردمی است بدین سان نیاز است تا مصرف کنندگان در خریدهای خود به موضوع استاندارد بودن آن ها دقت کنند.

کد خبر: ۷۰٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha