۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
میانگین قیمت نفت در ۲۰۲۱ به ۵۰ دلار می‌رسد
پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول؛

میانگین قیمت نفت در ۲۰۲۱ به ۵۰ دلار می‌رسد

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد قیمت نفت خام در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۱ درصد بهبود می‌یابد و به بیش از ۵۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود برآورد کرد که میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۱، ۵۰ دلار برای هر بشکه یعنی ۲۱ درصد بالاتر از میانگین قیمت سال ۲۰۲۰ خواهد بود، زیرا واکسن‌ها و برنامه‌های محرک مالی به اقتصاد جهانی کمک می‌کند تا به‌طور همه‌جانبه از همه‌گیری ویروس کرونا بهبود یابد.

این نهاد اکنون انتظار دارد تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۱، پس از کاهش ۳.۵ درصدی در سال ۲۰۲۰، ۵.۵ درصد افزایش یابد. این رقم نسبت به برآورد پیشین برای سال ۲۰۲۰ در ماه اکتبر ۰.۹ درصد افزایش داشته، در حالی که برآورد ۲۰۲۱، ۰.۳ درصد افزایش یافته است.

صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد که اقتصادهای‌ پیشرفته به‌دلیل دسترسی سریع‌تر به واکسن‌ها و اقدام‌های مالی گسترده‌تر، سریع‌تر از کشورهای در حال توسعه بهبود یابند.

این نهاد برای محاسبه قیمت نفت از میانگین قیمت نفت خام برنت، دبی و دبلیوتی‌آی استفاده می‌کند.

بنابر اعلام این صندوق، قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ به‌طور میانگین ‌۴۱ دلار و ۲۹ سنت برای هر بشکه بود و در سال ۲۰۲۱ به‌طور میانگین به ۵۰ دلار و ۳ سنت برای هر بشکه و در سال ۲۰۲۲ به ۴۸ دلار و ۸۲ سنت برای هر بشکه می‌رسد.

این صندوق تصریح کرد که پیش‌بینی‌های اعلام‌شده قطعی نیستند، زیرا همه‌گیری ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۷۰٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha